Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-05 13:15

Har avklarat årets första träning på gym då (innebandyn räknas inte) och att det är första gången jag är inne i Loungen. Samt att jag har en sushi framför mig

Jag såg DIF Hockey göra sin bästa match på säkert två år i går, kvalserie och därmed eventuellt hockeyallsvenskan kändes omgående mer avlägset och jag har gått med ett flin från öra till öra sedan dess. Lägg därtill att jag i går upptäckte att Laleh släppt en ny skiva som är riktigt bra och därmed är lyckan total

Öppnade postfacket o fann att de roliga paketen börjat droppa in. Ikväll är det åter dax för salsa vilket verkligen är nåt som kan lyfta humöret, plus att man får dansa med en massa damer

Tid bokad hos tatueraren nästa vecka. Det blir en smurf på vänster underarm.

Törs du det i dessa ACTA-dagar?

Ursprungligen av eskimo:

Törs du det i dessa ACTA-dagar?

Det tänkte jag inte på. Hm... Jag tar nog risken.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-06 19:45

Fick en praktikplats som lastbilschaufför i dag. Glad för det men jag börjar 06.00 vilket innebär att jag kliver upp 04.30. Nåja, ett steg närmare jobb iaf.

Rev en Ångalstrare i bitar idag, rengjorde och satte ihop den igen...

Två timmar av lycka.

Fanskapet fungerade sedan oklanderligt, inga skruvar över.

Äh! Vafan! Jag är inte så glad egentligen, men jag bränner iväg inlägg numero 3000 i den här tråden, det är ju lite av en favorit-tråd!
SKÅL GOTT FOLK!

Ursprungligen av PeeMaN:

Äh! Vafan! Jag är inte så glad egentligen, men jag bränner iväg inlägg numero 3000 i den här tråden, det är ju lite av en favorit-tråd!
SKÅL GOTT FOLK!

Jag är glad för att du fortfarande har kvar inlägg nummer 3000 eftersom inlägg i Loungen inte räknas
Skål skål på daj gôbbe

Ursprungligen av suddgummi:

Jag är glad för att du fortfarande har kvar inlägg nummer 3000 eftersom inlägg i Loungen inte räknas
Skål skål på daj gôbbe

Vafan! Då har jag ju gått ÖVER 3000 sen länge! Riktigt jävla illa. Dags att bege sig till SURTRÅDEN

Ursprungligen av PeeMaN:

Äh! Vafan! Jag är inte så glad egentligen, men jag bränner iväg inlägg numero 3000 i den här tråden, det är ju lite av en favorit-tråd!
SKÅL GOTT FOLK!

Förstår känslan:)

Oavsett om inläggen i loungen räknas eller inte...

  • Medlem
  • 2012-02-09 08:02

Yeeehaaw, South Park Studios i ATV2:an.. 15 säsonger helt lagligt :).

Tog körkortet idag. En enorm glädje!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tog körkortet idag. En enorm glädje!

Klarade du provet också, eller nöp du bara kortet när ingen tittade?

Jag kom att tänka på en sak de berättade på Vägverket när jag tog kort till lätt MC 1990. Strax före det var det så att själva körkortet tillverkades när man sökte körkortstillstånd, och så fick man det i handen när man klarade uppkörningen. En mindre begåvad yngling kom på en lysande ide. Han bröt sig in på vägverket och stal sitt eget körkort. Dessvärre stal han bara sitt eget och då var det ju inte så svårt för polisen att lista ut vem som varit framme.

  • Avstängd
  • 2012-02-09 17:57
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tog körkortet idag. En enorm glädje!

Grattis!
...ännu en att se upp för i trafiken

Ursprungligen av pmarriott:

Klarade du provet också, eller nöp du bara kortet när ingen tittade?

Haha, vad mörtigt

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-10 21:08

Varför är jag glad just idag?

Is it friday? | isitfriday.info
Is It Friday Yet?
Is it friday?
Is it Friday?
Is It Friday?

Frågan kan därmed anses besvarad.

Chilin jag planterade den 30 januari har kommit upp!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-10 22:45

Jag fann just en ny podcast från A State of Trance. Kan en fredagskväll börja bättre?

Ursprungligen av filuren:

Jag fann just en ny podcast från A State of Trance. Kan en fredagskväll börja bättre?

[ATTACH="CONFIG"]31935[/ATTACH]

Åh! Holländaren med den rötna engelskan.... men musiken är ofta spot-on.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-10 22:55

Bättre engelska än jag. Och många andra.

(Och då är jag ändå halvduktig)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-10 22:59

Skitsamma.
Fyll luckorna med bubbel = tråkfredag blir skojfredag

Då jag redan skrivit i sur-tråden känner jag ett behov av att balansera upp det hela med lite mer positivt tänk. Har under min utbildning (universitetet) fått höra att de ämnen jag läser inte går ihop, och att det inte går att få jobb och så vidare. Nu när sommaren närmare sig och jag kommer ha tre examina (2 kand och 1 mag) kan det lätt bli så att man börjar tro på folk som säger att det inte går att få jobb. Dock är jag glad för att jag träffade på ett företag som direkt var positiva till mig och gillade att jag hade flera kompetenser inom områden de behövde! Så på onsdag ska jag hälsa på företaget och prata mer.

  • Avstängd
  • 2012-02-11 10:25
Ursprungligen av poseidon84:

Då jag redan skrivit i sur-tråden känner jag ett behov av att balansera upp det hela med lite mer positivt tänk. Har under min utbildning (universitetet) fått höra att de ämnen jag läser inte går ihop, och att det inte går att få jobb och så vidare. Nu när sommaren närmare sig och jag kommer ha tre examina (2 kand och 1 mag) kan det lätt bli så att man börjar tro på folk som säger att det inte går att få jobb. Dock är jag glad för att jag träffade på ett företag som direkt var positiva till mig och gillade att jag hade flera kompetenser inom områden de behövde! Så på onsdag ska jag hälsa på företaget och prata mer.

Lycka till

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-11 12:35
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tog körkortet idag. En enorm glädje!

Grattis

Jag är lite glad över alla fina minnen jag har av sådana här trådar... Det var mååååånga år sedan jag hängde här...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-12 18:12

Blev lite glad över att ha fått med ett fotografi på Flickr Explore/Top 500 under ett dygn på Flickr. Alltid något

Rullade ut pärlan (se avataren) för att titta hur jag ska montera mina nya roll-overbars. Inser dock att det måste vänta tills vi får bättre väder (har inte utrymme att stå i garaget för att meka)

Men bara att koppla in batteriet, fälla ner suffletten (försiktigt, försiktigt för att inte riskera att förstöra något i kylan) och dra igång motorn för att rulla ut ur vintergaraget... (och ett litet laglöst varv runt kvarteret) var underbart:)

Glad idag för att jag och min bättre hälft är överens om hur vi skall gå framöver vad gäller kamerasystem.

Det blir en Nikon D800, batterigrepp och vi startar med en vidvinkelzoom och en fast 50mm som är ljusstark.
Vi har stött och blött fram och tillbaka och kommit fram till det här gemensamt. Vi har resonerat oss fram till det hela
genom en bilresa - då med iPaden brevid för "faktakollar", jag hade också preppat den med PDF:er på flera
kameror.

I det här ingår säljandet av det vi har idag och införskaffandet av nya saker.

Tro mig att det är viktigt att man är överens om sånt här. Det går inte göra en "singelresa" på detta.

För #6354|6354:e gången fick jag också bekräftat att jag gift mig med rätt person...

Ursprungligen av Goflorp:

[ATTACH="CONFIG"]31970[/ATTACH]

Glad idag för att jag och min bättre hälft är överens om hur vi skall gå framöver vad gäller kamerasystem.

Det blir en Nikon D800, batterigrepp och vi startar med en vidvinkelzoom och en fast 50mm som är ljusstark.
Vi har stött och blött fram och tillbaka och kommit fram till det här gemensamt. Vi har resonerat oss fram till det hela
genom en bilresa - då med iPaden brevid för "faktakollar", jag hade också preppat den med PDF:er på flera
kameror.

I det här ingår säljandet av det vi har idag och införskaffandet av nya saker.

Tro mig att det är viktigt att man är överens om sånt här. Det går inte göra en "singelresa" på detta.

För #6354:e gången fick jag också bekräftat att jag gift mig med rätt person...

Wow.. Grattis Goflorp!

Bevaka tråden