Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med en termin kvar av min utbildning har jag idag fått fast anställning inom min favoritspecialitet!

Ursprungligen av Capeman:

Med en termin kvar av min utbildning har jag idag fått fast anställning inom min favoritspecialitet!

Härligt! Kul att någon intresserar sig för proktologi.

Ursprungligen av pmarriott:

Härligt! Kul att någon intresserar sig för proktologi.

Det är där man får de höga lönerna!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-23 18:19
Ursprungligen av Mymac4ever:

…snöskottningen åt bostadsrättsföreningen…

Oh, betalt gymkort alltså?
Det är glädjande att du fått en så skön tjänst på webshoppen!

För att jag läste Dilbert som var passande idag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-27 18:59

Jag har fått ett arbete!

Och jag är glad för att idag på mitt utvecklingssamtal på mina nya tjänst fick så mycket beröm att jag blev alldeles stum. ?
Jag trodde jag gjorde vad som förväntades av mig bara.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-03 22:57
Ursprungligen av joakimo:

Jag har fått ett arbete!

…och där ser det ut som boendet har löst sig!
(Borde dock inte ta ut något i förskott)

Ursprungligen av Mymac4ever:

Under sommaren har jag jobbat med att fixa allt textmaterial inkl specar samt mkt bildmaterial åt en lokal HiFi-återförsäljares webshop. Idag hade vi uppföljning.

Jag får inte bara betalt för mitt jobb i form av en stereoförstärkare, överenskommelsen var sådan, jag har dessutom en del tillgodo OCH jag får en timanställning under vilken jag ska fortsätta arbetet med att utveckla deras webshop.

De har mängder med prylar i sitt sortiment, mycket egenimport, som i dagsläget inte finns i webshopen o som ska in.

Det är så jäkla kul att något positivt på jobbfronten äntligen händer o dessutom får jag jobba med min Mac som arbetsverktyg vilket inte är fy skam

... jag har nu två timanställningar, den andra är snöskottningen åt bostadsrättsföreningen men ovanstående är grädden på moset, toppingen på kakan, grädden på kaffet m mozartlikör...

Har inte fått papperen än men jag har fått reda på att det som mest handlar o under tio timmar i veckan, snarare 4-5. Det är ändock kul e-som det dels handlar om något jag tycker är kul att hålla på med o det berör sånt jag är intresserad av-bra ljud. Det är dessutom mer än jag haft på ett tag.

Det lustiga är att Manpower ringde häromdagen o ville ha in mig på intervju för en vaktmästartjänst. Nu blev intervjun aldrig av dock e-som företaget ville göra justeringar isin rekrytering(eller vad man nu ska kalla det) men jag hoppas.

Skaffat mig ett jobb! Känns extremt kul då jag tror det är mitt drömjobb Blir dock drygt med en flytt från norr till Stockholm och att hitta en lägenhet där nere är ett projekt i sig..

Bytte batteri i fruns krånglande iPhone 4s. Vid 35% dog den bara...

250:- i iPhonereparationsstället på Linnégatan i Götet. Köpte en mejselsats med.
En guide från ifixit.com och tio minuter. Nu går den som ett spjut.

Fick just reda på att den iPhone jag skall få på jobbet är en 5S ....
Frun tar min iPhone 5, kan skrota mitt abb....frun slipper köpa ny och få dyra räkningar...
Win win win win...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-19 08:56
Ursprungligen av Sixten:

Bytte batteri i fruns krånglande iPhone 4s. Vid 35% dog den bara...

250:- i iPhonereparationsstället på Linnégatan i Götet. Köpte en mejselsats med.
En guide från ifixit.com och tio minuter. Nu går den som ett spjut.

Fick just reda på att den iPhone jag skall få på jobbet är en 5S ....
Frun tar min iPhone 5, kan skrota mitt abb....frun slipper köpa ny och få dyra räkningar...
Win win win win...

Var det ett originalbatteri du fick tag på?

Ursprungligen av onnyt:

Var det ett originalbatteri du fick tag på?

Garanterat inte, då original kostar runt 1000:-

En kompis dog, vid 55, av stroke.
Ser många vänner få problem med hälsan - de är runt 50...

Jag bestämde mig för att lägga om mitt liv till ngt betydligt hälsosammare.

Hittills ner ca 10kg i vikt. Passerar 100 till nyår, 80kg till Juni 2014.

Jag har köpt hoj.

Ursprungligen av _empty:

Garanterat inte, då original kostar runt 1000:-

Man kan nog aldrig räkna med att NÅT är original om man lämnar luren till andra än Apple eller av dem utsett ombud.

Lagade frugans 4S en annan gång, när baksidan sprack. Fick ny fixad.
Efter det är kameran kass - pga att linsen inte är tillverkad med ngn större kvalitet....

Men, original på batterier? Där spelar det ingen större roll faktiskt. Kör pirater till D800:an, kastar dem efter ett år.
Original kostar så mycket att det sällan är värt pengarna: D800-batterier kostar 700:-/st (jag behöver 2 x 2st).
Det blir batterier för nästan 3000:-...

Risken man tar är att på t ex iPhonen; batteriläck, explosion, dålig kapacitet...

Frågan är, skall jag ta risken på en iPhone 4s som skall användas kanske en månad till?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-21 23:53
Ursprungligen av Sixten:

…Hittills ner ca 10kg i vikt. Passerar 100 till nyår, 80kg till Juni 2014.

Jag har köpt hoj.

Härligt att höra. Är det bara ditt liv du ändrar, eller inspirerar du även andra?

Stort välkommen till Hönö!

...för att idag har jag fått hem min nya förstärkare som jag jobbade in i sommar. Min 20 år gamla Denon PMA-860 ersätts av en Rotel RA-12 Yay!

o nu lite bilder...

Den gamla förstärkaren

Den nya förstärkaren på plats efter viss ommöblering på hyllan i övrigt

Lite kuriosa bara - snygga kablar

Ska fixa nya högtalarkablar o banankontakter också så småningom, banan funkade inte med den förra stärkaren...

Ursprungligen av reboot81:

Härligt att höra. Är det bara ditt liv du ändrar, eller inspirerar du även andra?

Stort välkommen till Hönö!

Jag förändrar mitt eget, andra som verkar intresserade får gärna dela.
men man kan inte tala om för andra hur de skall leva sina liv, det måste de
själva komma fram till.

För MIG är att leva lite "extra" att försöka njuta av tillvaron, hålla mig frisk, försöka vara hälsosam.
Köra hoj, försöka låta bli att snåla, förkovra mig och bli duktigare i mitt jobb.
Vara en bra man åt min fru.

Andra prioriterar andra saker, de gör som de vill.

Ett TIPS i all välmening kan vara ; Skaffa hojkort!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-02 20:30
Ursprungligen av joakimo:

…och där ser det ut som boendet har löst sig!
(Borde dock inte ta ut något i förskott)

Jag fick inte den lägenheten men från och med i veckan har jag ordnat ett annat förstahandskontrakt i 08-området. Fram tills i onsdags trodde jag att dessa kontrakt bara var en myt i denna del av landet…

Jobb och ett stabilt boende ordnat på kort tid gör väldigt gott för välbefinnandet!

  • Medlem
  • 2013-11-08 19:34

En iPhone 5s inhandlad. Hoppas att täckningen blir bättre på jobbet också iom 4G.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-09 03:48

Nytt boende, nya möjligheter!
Jag hade även möjlighet till 1 Gbit/s men idag har jag inte användning för den bandbredden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-09 17:36

Behov???
Snabbare är bättre!

  • Medlem
  • 2013-11-14 22:19

Det tog tid. Men fr.o.m. Ikväll kör alla i familjen enbart Mac och iPhones! Farsan var seg att övertala att släppa sin Nokia-tegelsten. Nu är alla indoktrinerade.

Två Tradera vinster inom nästan lika många timmar. Im on Fire - mina två första Tradera-affärer dessutom

Nu hoppas jag bara posten sköter sig

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-24 23:03

Vilken snäll fru man har som julklapp betalar halva kostnaden på en iPad mini retina till mig ?
Eller om man vrider på det köper hon min gamla och ger den till sin mor ?:)

Senast redigerat 2013-11-25 09:21

Julafton i förtid

Igår kom mitt spel som jag budade in på Tradera ->Assassins Creed4(PS3) med VIP-paket

Idag har jag hämtat nästa paket på posten, också en Traderavinst -> iPhone 4S 16GB

Vidare har jag fått bekräftelsemail om att min MagBak har postats

Yay!

Ursprungligen av Mymac4ever:

Julafton i förtid

Igår kom mitt spel som jag budade in på Tradera ->Assassins Creed4(PS3) med VIP-paket

Idag har jag hämtat nästa paket på posten, också en Traderavinst -> iPhone 4S 16GB

Vidare har jag fått bekräftelsemail om att min MagBak har postats

Yay!

...bygger på med följande

Har just lagt en beställning, hos OWC, på en styck 500GB SSHD som ska in i PS3'an, en stycke alu-chassi till den gamla disken i PS3'an samt en stycke vit Newertech Nuguard KX till min iPhone 4S

Hoppas postsvängen är snäll/omedveten och släpper genom paketet utan tjafs

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-29 13:28
Ursprungligen av Mymac4ever:

Vidare har jag fått bekräftelsemail om att min MagBak har postats

Yay!

Jag fick min häromdagen, jag har dock inte använt den än men jag förutsätter att den fungerar utmärkt

Ursprungligen av zinned:

Jag fick min häromdagen, jag har dock inte använt den än men jag förutsätter att den fungerar utmärkt

Vilken färg tog du? Jag tog den ljusgrå e-som jag har den färgen på mitt smart cover

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-29 18:56

…för att jag fått köpt fem spel och Battlefield 3 Premium för under 1000-lappen på www.origin.com. Mycket black friday där oxå.
Nu gäller det bara att hitta en vettig spelmus på blocket!

Bevaka tråden