Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

går det att använda telia home run trots halebop?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-05 20:12

Kan jag som har halebop på något sätt surfa tex inne i stan? Via home run eller hur funkar det? Har 3G modellen.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-05 21:02

Som jag uppfattar det kan man använda sin homerun inloggning till vilken dator som helst.
Tror jag läste på telias sida att man t.om kan använda den till sin laptop... fast bara 1 enhet åt taget på samma konto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 21:04

Det kommer funka, men det kräver att du här ett HomeRun abonnemang eller att du betalar när du loggar in.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-05 21:30

så det går inte att surfa gratis i en stad på något sätt precis som wifi?

HomeRun är helt vanligt wifi. Precis som Glocalnet, Telenor och andra surfzoner kostar det pengar att surfa med dem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-05 22:05

Hmmm, är kass på detta. Så det är bara gratis om man kör via andras trådlösa nätverk? Resten kostar alltid?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-05 22:09
Ursprungligen av Snabbis:

Hmmm, är kass på detta. Så det är bara gratis om man kör via andras trådlösa nätverk? Resten kostar alltid?

Att snylta på andras nätverk är gratis. Telias och de andras kostar.

Det finns säkert gratis surfzoner i vissa städer och ibland finns det affärer/resturanger som erbjuder gratis wifi. Men de flesta surfzoner från mobiloperatörerna kostar pengar (vet förresten ingen som är gratis). Antingen abonnerar man per månad eller så betalar man just då man vill använda surfzonen. Tror det finns veckoabonnemang och liknande också.

1
Bevaka tråden