Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Garagekey?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 08:47

God dagens kära 99:or.
Jag var på väg att köpa en Garagekey men upptäckte att de inte längre finns att köpa och tillverkas heller inte. Något Vista stöd verkar heller inte riktigt existera. Då undrar jag vilka alternativ det finns?
Jag behöver i stort sett någonting som är så likt Garagekey som möjligt. Den ska få plats i en rygga tillsammans med datorn och behöver inte ha någonting mer än ett klaviatur. Rattar är helt onödigt och en pitchbender är inte jätteviktigt.
Var Garagekey det enda alternativet?

  • Medlem
  • 2008-08-12 15:10

Så här är det...de tillverkas visst...men nu med vägda tangenter (enligt Jam). Har du ringt dem och kollat? Bra folk där...!

Lycka till!

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 16:59

Jag var inne på jam och checkade men de fanns inte i lager och skulle inte komma in på länge.
Då ringde jag agenten som har hand om import med en hel bunt musiksaker och de sade att de inte längre tillverkades och hänvisade till en 25-tangenters klaviatur från JJlabs.
Om de aldrig mer kommer komma in borde Jam ta bort den från deras sida. Det har hänt att man har traskat in i affären och velat köpa något men man inte har kunnat för att saken antingen inte funnits i lager eller inte ens kommer komma tillbaks. En gång hände det tre förfrågningar på raken, då blev man lite matt.

  • Medlem
  • 2008-08-12 17:44

Va? Ja...tro sjutton det.

Men slutat tillverkas? Låter ju mycket underligt. Kollat med Jam Göteborg?
Är själv nöjd med mitt även om jag gärna hade haft det vägda.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2008-08-12 17:51

Hm..du har nog ett PM i inboxen.. *tog och klurade*

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 09:59

Reko! Men du använder inte Vista antar jag?
Har inte så stor lust att göra det heller men det kanske blir så i framtiden.

  • Medlem
  • 2008-08-13 16:19

Hej!

Hur menar du då? Vista? Kör på OS X Leopard själv.
Kollade du länken...kanske får napp där?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 15:12

Aha! Ja då fungerar det nog perfekt!
Annonsen var insatt av Jam så det blev tyvärr inget där, det fins dock en från tyskland men jag vet inte om den hinner komma tills att jag ska åka iväg. Sedan ska den ha problem med Vistakompatibilitet, något som kan vara ett problem då datorn som ska inskaffast troligtvis kommer ha det.

  • Medlem
  • 2008-08-14 16:08

Men...skickar inte den bara en vanlig midi-signal? Vet att man var tvugen (pc...) att installera drivrutiner i XP, men jag menar...den har inte ens mod och bend - så jag har svårt att se att drivrutinen skulle vara så märkvärdig... *s*

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 17:02

Jam skriver så här: "VISTA? Kan vara lite krångel med att få det att funka under VISTA men det går att ordna."
Så det låter lite risigt men man vet ju aldrig.

1
Bevaka tråden