Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC via Satellit

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Ajaj... Hur många har kommit tidigare år? Fyller vi lokalen på 230 pers tro? Jag skulle lugnt kunna betala 150 kr för mig själv asså. Det pågår ju ett par timmar - precis som att gå på bio

Vi har varit ca 100-110 pers varje gång faktiskt - tyvärr brukar vi gå back ganska rejält (pga att vi använt dyra lokaler).

Det låter mycket trevligt om det går att fixa, var på de två tidigare tillfällena och betalar mer än gärna över den summa på 100kr som det varit tidigare.

Detta är värt varenda öre..

*håller tummarna (och allt annat som går)*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 17:56

100 pers... okej... så i realiteten är chansen stor att ni går back hur ni än gör?

Ja, men 150-200 spänn kan jag lägga in alltså om det blir som det blev 1 1/2 år sedan eller vad det var... 1 år sen kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-17 17:57

Tycker att det är dåligt att inte Apple (huvudkontoret) fixar sändningar i Europa (med assistans från varje nationellt kontor). Reklamvärdet som det måste ge att sända över Europa torde vida överstiga de tekniska och administrativa kostnaderna.

Man skulle nog kunna klara av att sända över hela Europa med endast två satelliter (förutom USA-länken), och låta sändningen vara okodad. Bara att ratta in om man har egen parabol.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 17:58

Precis... Problemet är om de inte vill att vem som helst ska se det

OFFICIELLT SLUTGILTIGT BESKED IFRÅN APPLE

Det FINNS en länk över Atlanten men ett Amerikanskt policybeslut är taget och vi får inte tillgång till satellitfeed:en. Endast en plats i Europa har tillstånd att se vad som sänds och det är troligen den visning i Berlin som det ryktats om.

Apple i USA kommer inte ompröva detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 18:01

Tråkigt... Då visas kanske lite "kommande hemligheter" eller nått... Så var det vällen förra WWDC om jag inte minns fel och att man släppt den info fritt.

Det blir väl grilla på balkongen och dränka sorgerna med Carlsberg eller nåt då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 18:15

Eller flaska billig Jim Beam... Funkar också

Tycker att Apple i USA fortfarande i allra högsta grad särbehandlar sina kunder utanför USAs gränser. Trist inställning.

/M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-17 18:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Dom "riktiga" satellitsiffrorna:

Satellit: NSSK H7 Virtual Channel 1 Position i omloppsbana: 21.5 grader väst FEC: 3/4 Symbol Rate: 20.15 Standard: PAL Kodning: Clear Powervu Nedlänksfrekvens: 11 591.5 Polarity: Y

Vårt problem just nu är att den sänder i "Clear Powervu" vilket inte Teracoms bussar har inbyggt. Då måste vi göra en turnaround via Kaknäs precis som förra året = +20k i pris...

(dom jobbar på att hitta en dekoder som vi kan få låna)

Hhhmmm denna frekvens finns inte !! ??
Satelliten heter NNS 7 och position 22 grader väst.
Länk: http://www.lyngsat.com/nss7.shtml
Så det stämmer inte riktigt med siffrorna.
Lyngsat är duktiga på att hitta feedfrekvenserna. Tiil och med satellitens positionen är nära på fel och namnet stämmer inte helt.
Powervu är en krypteringssystem som är sällsynt i Sverige, svårt att få tag i dekoder.
Ja, det är inte enkel....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-17 19:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Tycker att Apple i USA fortfarande i allra högsta grad särbehandlar sina kunder utanför USAs gränser. Trist inställning.

/M

Det var väl ändå dagens understatement.

Det är ju obegripligt vad man vinner genom att inte visa evenemangen i Europa. Näha, då kan dom ju nån gång komma hit och visa sig något nytt i samband med något evenemang i Europa. Nähä, inte det heller......varför inte helt sluta sälja Macar utanför Nordamerika......puckon!:mad:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-17 19:23

Om jag vore chef för Apple Europa vore jag inte lite hysterisk över ett sånt urbota korkat beslut....

Bekräftar bara mer och mer vad jag har börjat tycka om Apple den senaste tiden. Pajaser.

Senaste keynoten, där MusicStore presenterades, fick man ju sitta och glo på via MSN.com i Windows Media Player....:rolleyes:

Apple, vakna!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-17 23:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Senaste keynoten, där MusicStore presenterades, fick man ju sitta och glo på via MSN.com i Windows Media Player....:rolleyes:

Apple, vakna!

Ja ! samma sak för mej att se via WMP av Apple !!!!!!
Apple som kämpar för QuickTime, va ??! missar de sina egna sändningar !
Det är som att gräva sin egen grav...

Gänget på Teracom Mobilelinks tycker vi är lite sköna som beställer satellitlänkar lite här och där - hursomhelst så sa dom att "ni får väl börja köra PC då om inte Apple bryr sig om er"

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-06-18 12:37

Vilket företag sätter käppar i hjulen när deras kunder jobbar hårt för att få se reklam för dem? Jo, tydligen Apple. Jag förstår inte deras inställning...
Vad kostar det dem att tillåta ett gäng galna svenskar att plocka ner sändningen i Sverige? Jag är mycket besviken på Apple.

/arvid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 13:02

Håller med det sistnämnda... Är det bekräftat att *vem som helst* får se det i USA?

Vet vi något om stream på webben?

Windows media player......jeez....:rolleyes:

Anders

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 17:48

Finns det ingen vi kan spamma då?

Får jag inte se den här keynoten kommer jag nog inte bli så glad (duktig underdrift). En stream duger fint.. o så upp med den på väggen med projektor.. )

Kan någon med bättre tyska-kunskaper än jag läsa den här sidan och sammanfatta?

"Bevor Sie hier Ihren Stream reservieren, sollten Sie wissen, dass einige deutsche Websites möglicherweise ein "Gratis-Passwort" für den Stream bereithalten, mit dem Sie hier einen Gratis-Stream bekommen können..."

Keynote: Hier vorbestellen (mac-tv.de)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 21:18

Jag blev inspirerad av ett annat inlägg...

Senast redigerat 2003-06-19 02:27
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2003-06-18 22:27

mondo65, du kan verkligen förgylla min tillvaro........ Men jag gillar nog Björnström som han är.:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Kan någon med bättre tyska-kunskaper än jag läsa den här sidan och sammanfatta?

Trots bristande tyskakunskaper tror jag mig förstå att sajten i fråga alltså kommer att ha tillgång till en stream av keynoten. Några tusen strömmar bjuder de på (någon form av utlottning samma dag som sändningen), alternativt betala ?5 för att se spektaklet...

Jag reggade såklart konto

Skumt: enligt brittiska MacWorld ska sändingen visst sändas över Europa...
http://www.macworld.co.uk/news/main_news.cfm?NewsID=6466

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-18 23:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pegges
Skumt: enligt brittiska MacWorld ska sändingen visst sändas över Europa...
http://www.macworld.co.uk/news/main_news.cfm?NewsID=6466

Nej ! det är samma gamla vanliga, dessa satelliter står rak över USA. Vi får inte se alls här.
Har Apple blivit ännu mera isolerat och orkar inte tänka på andra macanvändare bortom horisonten ?
Hela tiden måste vi aktiva påminna dem att sända ända hit, antinge satellit eller QuickTime sändningar

Om nu stora nyheter är att vänta på WWDC skulle det kännas konstigt om inte Apple meddelar att de sänder keynoten via Quicktime, vilket dag som helst (innan helgen dock?).

Vi kan vara lite glada över att Glemme är i USA på WWDC (åker lördag morgon) och tar bilder samt rapporterar "live" om vad som händer på plats.

Bevaka tråden