Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC via Satellit

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-19 17:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi kan vara lite glada över att Glemme är i USA på WWDC (åker lördag morgon) och tar bilder samt rapporterar "live" om vad som händer på plats.

Hoppas mässan har Airport så att Glemme kan fildela ut sin dator till 99mac.com server.
Tar ett kort, kopiera till bärbardatorn där mappen är fildelat till 99mac.
Tar ett kort igen, kopiera till datorn o.s.v.
Bilderna blir "on-line".
Administrator ser till att varje bild som kommer in flyttas till server som vi alla 99mac användare kan kolla "on-line".
Går det att göra så för er ?
Självklart förutsätter det om Apple inte sänder alls till Europa.

Synd att man inte får ta in en kamera på stevenoten.

3G telefon woo.. 176x144pixlar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-19 20:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Synd att man inte får ta in en kamera på stevenoten.

Oj, får dom inte ta med sina kameror ?
Jag har sett keynote förut, att de publiken hade sina kameror ?? Eller såg jag i syne ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Synd att man inte får ta in en kamera på stevenoten.

Vi fick inte ta med oss kameror till Keynote i Paris (har varit där två gånger)...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-19 21:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi fick inte ta med oss kameror till Keynote i Paris (har varit där två gånger)...

Huuuj
Då är det som jag misstänkte att Apple är ganska väldigt insluten av sig sjäv!
Det har jag redan misstänkt senaste året.
De första nyheterna är inte viktiga, det är bara för developments PÅ mässan, inte utanför.
Hoppas att Apple streama ut on-line och
jag hade fel efteråt senare
Bara positiv om det går rätt håll....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-19 21:31

Misstolka mej inte.
Jag gillar öppenheten (tyvärr viktigt)
Apple behöver mycket av den varan,
för de är så liten del av stora marknaden.
Reklam på teven är bara en del.
Keynote i direktsänding behövs !
Men Apple borde förstå att det finns andra länder utanför USA som gillar mycket Macintosh. De vet nog det, men på någonstans i chefnivåer finns en patroit som bara ser USA i sina skygglappar.

Ytterligare ett bevis på Apples konstiga beslut. http://www.macnn.com/news/19796
Tom universitet i USA visar keynoten, men här i Sverige får vi inte vara med alls. Enda stället i Europa som får vara med är Berlin.

Fan tänker Apple med egentligen, el vem/vilka på Apple är det som fattar dessa beslut. Diktator Jobs el några clowner under honom ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 00:44

Ohio University (Athens, OH): on its campus cable TV network CATVision. Viewers anywhere on campus can tune to channel 64 to see the event live.

Va fan... Har Apple givit en vettig förklaring till varför vi i Sverige INTE får ta del av sändningen?

Gha!!!!! "... tune to channel 64 to see the event live."

Idioter alltså! Okej, det kostar att få hit det, det fattar jag, men om vi är villiga att betala för det själva!?

Helt sjukt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-21 16:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Ohio University (Athens, OH): on its campus cable TV network CATVision. Viewers anywhere on campus can tune to channel 64 to see the event live.

Va fan... Har Apple givit en vettig förklaring till varför vi i Sverige INTE får ta del av sändningen?

Gha!!!!! "... tune to channel 64 to see the event live."

Idioter alltså! Okej, det kostar att få hit det, det fattar jag, men om vi är villiga att betala för det själva!?

Helt sjukt!

QuickTime sändningar kostar nästan inget för Apple !

Som någon sa i en annan tråd så blir det ju quicktime stream!

http://stream.apple.akadns.net/

Jag kommer att sitta framför min dator med en chipspåsen och ett par redbull i alla fall!:D

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-21 18:32

Jepp, men det där är inte live utan repris!

Jag kommer nog ändå att satsa på att se den istället, det blir locket på för iBooken fram tills reprisen kommer på Måndag kväll.:(

Det konstiga är att det inte står när reprisen visas, utan bara på Eftermiddagen Pacific Time.

Jag skulle tro att då att den börjar troligtvis direkt efter Jobs gjort klart sitt riktiga framträdande.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag skulle tro att då att den börjar troligtvis direkt efter Jobs gjort klart sitt riktiga framträdande.

Eller du "hoppas"

Det gör jag med, men det kanske är naivt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Kan någon med bättre tyska-kunskaper än jag läsa den här sidan och sammanfatta?

"Bevor Sie hier Ihren Stream reservieren, sollten Sie wissen, dass einige deutsche Websites möglicherweise ein "Gratis-Passwort" für den Stream bereithalten, mit dem Sie hier einen Gratis-Stream bekommen können..."

Keynote: Hier vorbestellen (mac-tv.de)

Mac-TV broadcast cancelled

Mac-TV.de was planning to webcast a live video stream of Monday's keynote, but has since changed its plans. "We had written permission from Apple to do the stream, but Apple chose to pull it back. We don't know [the] reason."

Det är tydligen inte bara 99mac som inte får visa strömmen i Europa. Är det ingen som har fått något svar från Apple på frågan: Varför det är så känsligt att visa keynoten här?

Apple ger igen tror jag, för alla läckta rykten.

Jävla rumorsajter! Om dom inte gjort nått så hade vi kunnat sett det live... kanske!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-22 12:55

Jag tvivlar på att "Apple skulle ge igen". Säker hälften av ryktessiterna ligger i USA ändå.

  • Avstängd
  • 2003-06-22 18:46

Japanerna får vänta till tisdag.

Japan ligger alltid efter i tiden

Utom med teknik då.. mobiltelefoner osv.

Jag var ju sarkastisk! Alla vet att Japan är före i det mesta... Speciellt när det gäller teknisk infrastruktur.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-22 19:33

Hur lång tid brukar en keynote med Stevie ta, en timme, två timmar?

2h tar denna keynote är det sagt om jag inte minns fel. Steves keynotes har på senare tid blivit längre, för nått/några år sedan var dom oftast 1h.. senaste keynotsen har varit på 2h minst.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-22 19:38

Så någon gång efter nio, svensk tid, kommer alltså spektaklet att kunna betittas?

Förhoppningsvis, Apple har ju inte sagt hur lång tid efter keynoten "reprisen" läggs upp iofs, bara kort därefter el vad det stod.

Citat:

teves keynotes har på senare tid blivit längre, för nått/några år sedan var dom oftast 1h.. senaste keynotsen har varit på 2h minst.

Han kommer dock aldrig att klå Gilbert "Doc" Amelio's kända tre timmar långa drabbel på MacWorld 1996.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-22 22:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Han kommer dock aldrig att klå Gilbert "Doc" Amelio's kända tre timmar långa drabbel på MacWorld 1996.

Jag tycker att Steve Jobs är helt annan nivån. Det går inte att jämföra !

Citat:

Jag tycker att Steve Jobs är helt annan nivån. Det går inte att jämföra !

Jo. Det är det som jag menar. Dom där tre timmarna kändes som sex timmar bland många. Och dom flesta som hörde det blev väldigt förvirrade. Var vart den starka ledaren? Går det bra för Apple eller inte?

Är det någon som har gamla Keynote-filmer? Skulle vara kul att se Sculley, Spindler och Amelio i farten...

Min första "stream" var MWNY 1998 eller 1999 tror jag. Och när Steve presenterade TiBooken vid MWSF 2001 satt jag med ett flin upp till öronen...

Kan någon förklara varför inte Apple ville att vi skulle se G5 lanseras i en biosalong?? Förstår ingenting

Bevaka tråden