Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimera alla fönster?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-17 15:25

Hur minimerar man alla fönster i OS X? Börjar bli lite jobbigt att klicka minus på alla fönster för att se skrivbordet..

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-17 15:33

Kan man det? Minimiera alla alltså? Äpple + m minimerar ett fönster. Alt + minimeringsklick minmierar alla fönster tillhörande ett program. Men alla på en gång... Jag vet inte...

Minimera vet jag inte, men däremot gömma alla applikationer och tillhörande fönster. Håll ned Äpple + Alt och klicka på t ex Finder i dockan.

Commande + Alt + Klick på Finder-symbolen i Dock gör att alla program gömmer sig. Fönster tillhörande Finder syns dock fortfarande.

Programmet Show Desktop döljer allt och visar skrivbordet. Du lägger det i Dock eller i meny-raden.

/c

…använd citatfunktionen istället

det gäller såklart inte bara finder, utan alla program.

• Oregistrerad
  • 2004-01-19 22:09

Jag tar upp den här tråden igen.

Äpple + H ska ju gömma programmet som man har framför sig men varför fungerar det inte ibland? Det kan hända med iTunes eller iChat (eller alla program för den delen) att ingenting händer om man trycker äpple + H men om man klickar på ett annat program och sedan tillbaka till det programmet som inte gick att gömma så går det att gömma men sedan går det inte att gömma det programmet som ligger kvar.

Hängde ni med?

Om jag har iTunes öppet och ingenting händer när jag trycker äpple + h så kan jag växla över till iChat och sedan tillbaka till iTunes. Då går det att gömma iTunes med äpple + h men om iChat ligger bakom så går det inte att gömma det med äpple + h. Programmets namn står uppe i menyn så jag har inte finder framför mig.

Riktigt irriterande.

Någon som känner igen sig eller har en lösning?

Tack
Mikael

Jag tror jag känner igen mig... Jag undrar om det inte blir så när man råkar ha enbart ett program uppe, t.ex. Itunes, samt nå't annat program som redan är gömt och förminskat i bakgrunden. När du då vill gömma Itunes med äpple+h så finns det inget annat program bakom som "kan ta över" förgrunden eftersom det redan är gömt. Finder kan inte "ta över" har jag märkt. Nå't konstigt är det, men jag är inte riktigt hundra...

• Medlem
  • 2004-01-19 23:59

Klicka på Finder
Tryck på Kommando-H

1
Bevaka tråden