Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tryck på skärmen, konstig "bubbla" kommer fram

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-22 14:29

Satt och tryckte lite på skärmen i går, märkte att om man trycker med båda tummarna på var sin sida på den nedre delen av telefonen kommer det fram en "bubbla" som åker upp och ner (får trycka lite hårdare än vanlig). Jag vet det låter konstigt, är det något som nån av er har upplevt eller kan testa. Orkar inte lämna in den på lagning

Är det några problem med telefonen så länge du inte provocerar fram "bubblan" genom att trycka hårdare?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-22 15:53

iofs inte men är det något som inte ska vara där blir man bara irriterad och kan inte släppa det. Därför jag tänkte höra med er om det så så eller inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-22 21:26
Ursprungligen av ozzon:

iofs inte men är det något som inte ska vara där blir man bara irriterad och kan inte släppa det. Därför jag tänkte höra med er om det så så eller inte.

Trycker jag tillräckligt hårt på min bil får jag en buckla. Ska de' va' på de' vise'?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-22 21:34

Jag märker inget och det känns verkligen som ett kosmetiskt fel (=du får det aldrig lagat)

Du menar inte det lilla praktiska förstoringsglaset som poppar upp när man trycker på en text ? Det är väl en ny funktion som gör att man lättare tex kan göra ändringar i en skriven text genom att sätta strecket i bubblan precis där man vill göra sin ändring. Mycket praktiskt tycker jag.

Ursprungligen av KaRo:

Du menar inte det lilla praktiska förstoringsglaset som poppar upp när man trycker på en text ? Det är väl en ny funktion som gör att man lättare tex kan göra ändringar i en skriven text genom att sätta strecket i bubblan precis där man vill göra sin ändring. Mycket praktiskt tycker jag.

Ny funktion? Kom på iPhone för 18 månader sedan.

Ursprungligen av hummel:

Ny funktion? Kom på iPhone för 18 månader sedan.

Fast det var väl inte huvudsaken i den här tråden ?

Jag upplever att bubblan har blivit större och med ett tydligare streck i mitten om jag jämför mellan min gamla och nya iPod Touch (som kom i förra veckan).

Trycker jag tillräckligt hårt på min sambos överarm får hon ett blåmärke.

Med andra ord - skit i att trycka hårt.

1
Bevaka tråden