Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

606 sorg/problem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår när jag stod och jammade min elektroniska marschmusik började min 606a bete sig underligt. Run-dioden slocknade och den ramlade ur sync. (Kör midi->pro-2->dar303 syncsplit->606) Dessutom försvann virveln (eller delar av den) när jag ändrade på Instruments-ratten.

Men!! Jag började felsökningen.. Körde den utan sync.. samma sak. Drog ut trig-ut sladdarna.. samma sak. Men när jag kopplade ur nätadaptern började den fungera som den ska... Vad kan det vara? Jag har inget batteri-läckage och har hyfsat nya batterier samt använder en original boss-adapter som den funkat på i 15 års tid.

tack på förhand

paperboycalle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 08:40

Så den funkar på batteri men inte på adapter?

Isf är väl adaptern paj?

den funkar med 202:an

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-07 09:06

Glapp i chassikontakten på 606:an ?

WT

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 09:08

Glapp i själva DC-kontakten i 606:an? Det sitter ju en switch som ska bryta strömen från batteriet när man stoppar i väggvårtan. Fungerar den som den ska? om du pluggar i och mäter strömmen (Där du ska ha +15V, -15V och +6V (Har jag för migatt det är?)) Finns det?

Det du beskriver ovan är det som jag känner igen från när det börjar ta slut på batteri i burken. Dvs. Den får tuppjuck och tappar bort sig helt och hållet..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-07 09:09

nåt kajko med psu-delen kan vi ju enas om...

tack tack. får ta fram mätinstrument och vända inåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 10:24

Adapter ingången brukar bli skev. Så kolla den...

1
Bevaka tråden