Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland R8m

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fann en R8m med de 3 korten jag vill ha för runt 1600kr, är den värd det nuförtiden? Korten är assvåra att få tag på tycker jag (Dance, Electronic, power drums).

fast jag vill mer ha en Yamaha RY30/RM50, ingen som har en till salu?

Det är en rätt hygglig maskin med bra smack i, trots att den brusar en del. Jag tror att många använder dem fortfarande. Man kan ju mangla ljuden lite i den så man tröttnar nog inte på den så fort. 1600:- är väl ungefär vad korten kan vara värda på begagnatmarknaden. Jag gav 1000:- för Dance och Electronic plus två andra kort och det var ett bra pris. Detta är dock en del år sedan och nu har ju varenda synt 808- och 909-ljud.

Stämmer, jag har haft ett par R8 med dessa kort, senste gången sålde jag korten till Superdigital...har även haft MK-II, denna vill jag ännu hellre ha. Tycker fortfarande att R8:orna ger migf de bästa 808/909-ljuden. De nyare BOSS/Roland är inte samma tryck, drumstation BD/SD är bra men high-hatesen väser mest än klingar.
Därav lutar det åt Yamaha RY-xx som dock inte har 808/909 men andra analoga trummljud som är skönare än 808/909 tycker jag, med bra smack i.

De hade glömt uppdatera sidan, hade inte korten kvar fick jag besked om.

1
Bevaka tråden