Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

office 2004 krachar när man skriver ut, hur fixa?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 13:01

Som rubriken säger har en av datorerna på jobbet (imac intel gamla varianten med Tiger) börjat strula.

Varje gång man ska skriva ut något från word, entorage mm fryser programet och krachar tillslut. Det fungerar fint att skriva ut från andra program. På de andra datorerna fungerar det utmärkt att skriva ut i office.

Problemen uppstod när jag bytte router från netgear till airport extrem. men eftersom det funkar bra att skriva ut från andara program undrar jag om det har med saken att göra...

Vad händer med alla mail i entorage om man installerar om office?

Någon som har någon ide?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-27 13:45

Office 2004 är väldigt krachbenäget. 2008 funkar bättre. Testa att spara om dokumenten innan du skriver ut dem. Det hjälpte i alla fall för mig med 2004.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 14:17

Förvisso sant att 2004 är krachbenäget...

fast det har funkat bra i 1,5 år och nu krachar det VARJE gång jag försöker skriva ut även om det är nysparade dokument.

Bytte förvald skrivare i systeminställningar till Adobe PDF och då krachade det först när jag bytte till vanliga skrivaren i word. Kanske tyder på att det är knas med skrivardrivrutinerna?

Testa hiva skrivaren och installera den igen..

1
Bevaka tråden