Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera Telia därefter använda Tele2?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-11-01 21:32

Ja, jag undrar helt enkelt om man kan aktivera iPhonen med Telia abonnemanget (Max 25), och sedan använda ett Tele2 abonnemang till den redan aktiverade iPhonen (Med sim-upplåsning naturligtvis)?

Detta eftersom jag vill ha möjlighet att lämna in telefonen vid eventuella garanti ärenden!

Tack på förhand,

// A

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-02 00:08
Ursprungligen av Anzo:

Ja, jag undrar helt enkelt om man kan aktivera iPhonen med Telia abonnemanget (Max 25), och sedan använda ett Tele2 abonnemang till den redan aktiverade iPhonen (Med sim-upplåsning naturligtvis)?

Detta eftersom jag vill ha möjlighet att lämna in telefonen vid eventuella garanti ärenden!

Tack på förhand,

// A

Med fakesim bör det fungera.

Jag gör precis det. Fast jag aktiverade med JobbMobil Rörlig. Betalar 199kr/mån exkl. moms.
Har sim-kortet i hyllan, och betalar inte mer än månadsavgiften, och så använder jag Comviq Kontant med hjälp av RebelSim. Har absolut inga problem alls, och täckningen är toppen!

Ursprungligen av paaaaaatrick:

och så använder jag Comviq Kontant

Hur funkar det för dig med 3g?
90% av samtal jag ringer med 3g "ON" så bryts det. Ringer jag med 3g "OFF" så funkar det alltid felfritt. Jag har en olåst telefon från italien och ringer med Comviq Smart.

Telia skyller på Comviq och Comviq skyller på telefonen, hur som helst vill jag kunna använda 3g så klart!

Vänligen,
Andreas

1
Bevaka tråden