Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MIC till en mp3-spelare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Tjejen har en iAudio U2 och hon skulle vilja ha en mic som hon kan koppla till den för att spela in när hon sjunger.

Har ni någon vettig att rekommendera? Inte allt för dyrt tack.

/manne

Om det ändå ska komprimeras till MP3 på direkten så är det väl inte allt för noggrant skulle jag anta. En vanlig dynamisk mikrofon kommer säkert att duga gott och väl. Lita dock inte 100% på mitt omdöme om detta, eftersom jag själv inte har gjort en liknande lösning.

En allround dynamisk mik som funkar till det mesta. Om hon vill spela in med mer rumsljud så rekommenderar jag en rundupptagande mik typ Electro Voice 635. Annars ska hon satsa på en med njur-upptagning, t.ex. Shure SM58.

Ursprungligen av n00bkillaz:

En allround dynamisk mik som funkar till det mesta. Om hon vill spela in med mer rumsljud så rekommenderar jag en rundupptagande mik typ Electro Voice 635. Annars ska hon satsa på en med njur-upptagning, t.ex. Shure SM58.

Tack, både du nämnde är nog för dyra för tjejen
Hon vill ha ngt simpelt. Vi hitta ett par små för ca 210kr på teknikmagasinet som hon tänkte gå köpa

Ah, på så vis. Då är det nog mer leksaks-varianten hon måste satsa på. Under 1.000 (ca) är det svårt att få en ny, bra mik.

Hon köpte den här och vi tycker den funkar prima för ändamålet
Om Yoga stereomik EM-8 från Teknikmagasinet

Både vid uppspelning via iAudion och via datorn.

/manne

1
Bevaka tråden