Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska man ta för en pedantskött expanderad Clavia Modular?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-21 15:13

Hej!

Jag funderar på att sälja men blir inte klok på vad som är ett bra pris både för mig och köpare..

Den är i perfekt skick med en tidigare ägare, en av dom sista exemplaren som byggdes 2002.
DSP expanderad, kartong & manual..

Vad är ett skäligt pris?

Det är rackversionen..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-21 16:07

G1a?
4000kr är väl skäligt...

dsp expanderad + kartong + manual, 4500-5000 kan väl vara rimligt

  • Medlem
  • 2008-11-21 17:36

Jo det är en G1:a. Mellan 4000-5000 tycks det alltså
Jag undrar om det går att få mer om man säljer den utomlands, clavia grejer bör ju vara mer exotisk i andra länder

  • Medlem
  • 2008-11-21 18:02

Släng med en dalahäst och ett porträtt av kungafamiljen om du säljer den utomrikes.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-11-21 18:59
Ursprungligen av jgb:

Släng med en dalahäst och ett porträtt av kungafamiljen om du säljer den utomrikes.

Glöm inte älgbajset.
Jag köpte en expanderad G1 key för 4500 för ett par månader sedan här på 99. Det tycker jag var ett helt ok pris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 18:33

Ibland får jag känslan av att om man säljer expansionen separat så får man mer pengar för den än om man säljer den tillsammans med synthen...?

  • Medlem
  • 2008-11-21 21:29
Ursprungligen av zthee:

Ibland får jag känslan av att om man säljer expansionen separat så får man mer pengar för den än om man säljer den tillsammans med synthen...?

Hmmm.. intressant! Det finns ju en massa utbölingar på electro music / modular forumet som stönat efter expansioner.. Till sin gamla klena modular

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-22 12:10

Jag fick 3500:- för min oexpanderade i våras, den var MIB(mint in box). Det var inte direkt någon rusning efter den... Du får definitivt mer om du säljer expansionen separat, men se till att sälja modularen först då, om du inte får den såld så blir det betydligt lättare om du stoppar in expansionen igen.

1
Bevaka tråden