Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att spara från Word till Server

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

iWork har inte dom här problemen såvitt jag vet!

Inte Word 2008 heller, såvitt jag känner till.

Ursprungligen av Björnström:

iWork har inte dom här problemen såvitt jag vet!

Ledsen att göra dig besviken.

OD server med ca 100 användare och där de kör iWork har till och från samma problem. Mac OS X server HAR skumma problem med rättigheterna. Hämtas dokumenten ifrån Portfolio Server eller Helios inga problem. Fast med Mac OS X server så vill det inte.

Vi kör Word 2008 här och titt som tätt får användare obskyra felmeddelanden om rättigheter eller att dokumentet redan används när dom försöker spara filer.. Alltid går det dock att spara filen på samma ställe med ett nytt namn. Sjukligt störande hur som..

Ursprungligen av Johan S:

Vi kör Word 2008 här och titt som tätt får användare obskyra felmeddelanden om rättigheter eller att dokumentet redan används när dom försöker spara filer.. Alltid går det dock att spara filen på samma ställe med ett nytt namn. Sjukligt störande hur som..

Har ett par kunder med samma problem. Rätt så störande, ja.

Och att säga "man ska inte jobba mot filer på en server" 2010 känns ju så idiotiskt att man inte ens vill säga det. För det ska inte vara så.

Speciellt när man kör serverbaserade hemmamappar och alla filerna ÄR på servern, vare sig dom vill eller inte

Bevaka tråden