Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det är ju iofs ganska OT i den här tråden, men vad är det som inte är häpnadsväckande med ett nytt sensorformat i ett nytt (och elegant!) system från en tillverkare som varenda kotte trodde var helt ute ur leken?
Jag har ju svårt att se att alla yrkesfotografer som köpte Canon 1DS Mark III ( i stockholm så är det rätt många ) för ett år sen kommer se någon anledning att köpa denna kamera..
Denna uppdateringen av D3:an är ju endast en uppdatering. Nikon ger studiofotografer ett alternativ till de som funderar att köpa Hasselblad. Dock kan det ju diskuteras om uppdateringen är värt priset man får betala? Oavsett så ger det ytterligare valmöjligheter. Nikon satsar och provar. De vet om riskerna och konsekvenserna.
Hur tunga är filerna som kameran genererar?
En RAW från 12MPixel är väl ca 16MB ?
Vad är dessa? 32MB ?
EDIT:
Följde länken ovan och fick snabbt svar:
NEF FX(14-Bit) = 50MB approx.
NEF FX(12-Bit) = 37MB approx.
JPEG FX Large Fine = 10mB approx.
NEF DX (14-Bit) =22MB approx.
NEF DX (12-Bit) = 16.2MB approx.
Converted NEF FX to 16-Bit TIFF = 143MB approx.
TIFF FX = 72MB approx.
The Nikon D3X’s 24.5-megapixel FX-format (35.9 x 24.0mm) CMOS sensor was developed expressly for the D3X in accordance with Nikon’s stringent engineering requirements and performance standards, with final production executed by Sony.
Pew, skönt att den blev sågad, annars hade jag ju varit tvungen att köpa en!
(och för den som undrar, ja, jag kör Canon. Jag, jag har "massor" av objektiv så jag har inte råd att byta system. Ja, jag vet att det är vansinne att flaxa mellan systemen bara för att den andra sidan för tillfället är bättre. Ja, jag vet ... ... ... ... Men jag vill ändå ha en Nikon D3x )