Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera iphone 2g med den kommande mmsfunktionen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-08 21:40

Hej!

Jag undrar om det kommer att gå att uppdatera en 2g iphone med den kommande uppdateringen som gör att man kan få mms-funktion?
Eftersom det inte finns någon 2g som INTE är crackad att få tag på undrar jag om det spelar någon roll om den är crackad.

Mvh
Helena

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 22:38

Det är ganska omöjligt att veta.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-08 23:10
Ursprungligen av zappee:

Det är ganska omöjligt att veta.

Ok, är ganska ny i iphonevärlden så jag visste inte, men tack för att du svarade

/H

Jag skulle tro att MMS-funktionen kan komma att fungera med iPhone 2G om man använder Telia som operatör.

Programmet ska komma i App Store och generellt sett fungerar alla program i App Store med både iPhone 2G och 3G, förutom de som kräver 3G eller GPS förstås. Men eftersom det är knutet till en tjänst som operatören måste aktivera finns nog möjligheten att de bara tillåter iPhone 3G att använda programmet. Men det tror jag inte dom kommer att göra.

Tidningen Mobil har testat programmet och jag har kommenterat det i ett inlägg i en annan tråd.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-09 19:14
Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle tro att MMS-funktionen kan komma att fungera med iPhone 2G om man använder Telia som operatör.

Programmet ska komma i App Store och generellt sett fungerar alla program i App Store med både iPhone 2G och 3G, förutom de som kräver 3G eller GPS förstås. Men eftersom det är knutet till en tjänst som operatören måste aktivera finns nog möjligheten att de bara tillåter iPhone 3G att använda programmet. Men det tror jag inte dom kommer att göra.

Tidningen Mobil har testat programmet och jag har kommenterat det i ett inlägg i en annan tråd.

Tack för länken

1
Bevaka tråden