Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort till Macbook (white)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-13 14:50

Jag tänker köpa en Macbook (white) 2,4 GHz 4GB och spela in ett instrument i taget (sång, gitarr) och undrar vilket externt ljudkort som är mest prisvärt. Maxpris 2000 SEK.

Vilket inspelningsprogram har du tänkt använda? En del ljudkort inkluderar ju bantade versioner i priset om du inte redan har en licens. Om du tänker micka upp kan en preamp eller två på kortet vara praktiskt att ha också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-13 19:47

Jag tänkte skaffa Logic Pro 8. Preamp har jag redan så det ska väl inte behövas. Det enda jag behöver är ett ljudkort för en mic i taget (fantommatad via preampen räcker väl?)

Jag skulle vilja varna för edirol UA-25.
Tillsammans med datorns sleepfunktion funkar det inget bra.. det hänger sig om datorn går i sleep mode och måste då startas om genom att rycka ut usb kontakten och stoppa tillbaka den igen. jag ångrar grymt att jag köpte detta kort..... detta på en macbook pro men jag antar att det är lika för alla, på min gamla windowsburk hängde sig hela datorn om den gick i sleep mode och ljudkortet var inkopplat....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-13 20:33

Men om du kopplar bort sleepfunktionen (för det kan man väl göra på en Macbook? - är ny Macanvändare) fungerar det bra då?

ja, om jag kopplar bort sleep funkar det förmodligen bra... men jag föredrar att ha datorn i sleep istället för att stänga av den.

1
Bevaka tråden