Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skön direkt-eq

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

yes, simple as that. jag har nu en enkel laptop (vista) jag skjuter musik från ibland.
systemet är som följer:
pc via rca(tele>stereo-rca) > receiver > högtalare. (2x stereo+1jamo bigass bakgrundsälskling).

ljudet är lite för tungt för att basjusteringen på receivern (technics) ska orka med ordentligt. dessutom får jag pilla väldigt ofta. jag tänker därför utforska en enklare mjukvaru-eq att pilla finjusteringsmokagräng med.
vad borde herrn skaffa?

Budget? Och ska det vara till för att fixa med musiklyssnandet eller för att mixa dina egna låtar?

Ursprungligen av false messiah:

Budget? Och ska det vara till för att fixa med musiklyssnandet eller för att mixa dina egna låtar?

endast för musiklyssnande, och gärna gratis.

Kolla på KVR, där finns det gott om gratispluggar. Det borde finnas någon bra enkel grafisk eq att plocka hem där. Sen vet jag inte hur du får in det i din musikspelare, men det är väl din huvudvärk. (jag vet iofs att vissa mediaspelare har pluginstöd, då borde det vara en baggis.)

• Medlem
  • 2008-12-15 16:11

Har inte alla musikuppspelare inbyggd eq numera? VIlken använder du? Winamp, Windows Media Player, VLC, iTunes med flera har det i alla fall.

1
Bevaka tråden