Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lura dator att starta i os 9

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PB 12" som jag vill starta upp i os9 läge

Ja.. jag kör logic och det finns inga pluggar alls att tala om till osx .. samt att osx versionen är jättetrög samt spelar färre spår än den 533 jag har i studion.

Hörde av någon att det går att lura datorn att kunna starta upp i os9 läge genom någon bios fix... någon som vet nått?

Vilka pluggar saknar du till OSX och Logic? Det mesta går ju att ordna nu.....och om pluggen inte finns i AU-version så kan man ju använda sig utav fx-expansions VST-AU converter som fungerar alldeles ypperligt.

Tyvärr inget svar på din egentliga fråga.

Nä... kan ju fortafarande inte lira upp en bråkdel av de spår jag kan på min 533 utan att få Audio Units overload.

Men.. Har det kommit en VST-AU converter... Var hittar jag den.. Är det ett skal ?? Drar det mer dsp per plugg då?

Absynth, JunoX2 osv har inte kommit än till osx vad jag vet.

http://www.fxpansion.com/

Där hittar du VST-AU adapter under "products". Den fungerar kanonbra för mig, alla gamla klassiker rullar fint i Logic!

Beträffande Absynth så släpps den i nästa vecka, den 11 Juli!

Tråkigt att Logics prestanda minskar i OSX för dig. OSX har en tendens att "suga" ur mer kraft ur datorn än OS9...:rolleyes:

Finns den som demo... eller har du köpt den.. Hittar ingen demo på sidan..

Verkar så där faktiskt.....Mac OS X VST plug-ins.. Går inte att köra med de jag har idag... helt värdelöst..

Citat:

Skrevs ursprungligen av strugglebrother
Finns den som demo... eller har du köpt den.. Hittar ingen demo på sidan..

Jag har köpt den även om den fortfarande är i beta så funkar den utmärkt. Jo, det har du såklart rätt i, VST-pluggarna måste ju vara portade till OS X-VST, men å andra sidan, de VST-plugins som inte har en tidsplan offentligt publicerad eller redan blivit portade till OS X lär nog aldrig bli det heller.

1
Bevaka tråden