Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur backa up iPhone med iTunes 8.0?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 2g med FW 2.0.1

Jag har just installerat iTunes 8.0

Jag vill synka min iPhone med nya iTunes, och även göra backup på telefonboken.

iTunes vägrar snacka med min iPhone eftersom den är hackad.

Vad är den enklaste workarounden?

Går det att nedgradera iTunes utan att det blir strul med databasfilerna för musiken, coverarts och allt sånt? Och vart kan jag isf. ladda ned en äldre version av iTunes?

Finns det patchar som hindrar iTunes att hindra min iPhone att synka?

tacksam för svar, har googlat massor men hittar bara en massa info som innebär att jag måste zappa om min iPhone, och det vill jag ju inte eftersom den har alla mina kontakter i sig.

Min gamla backup av adressboken fungerar heller inte, jag försöker dra de gamla adressboksfilerna till adressboken men det står att ingen info finns i filen typ. Har testat med flera gamla backuper och ingen av dem fungerar. Alla är tagna i Tiger och försöker backa upp dem till Tiger. Några goda råd någon?

//K

Senast redigerat 2009-02-14 03:29

Varför hindrar iTunes telefonen att connecta? Det gör inte min. Kör du mac?

Japp.

Jag tror att om man har en Jailbrakad iPhone G2 så får man inte ansluta den till iTunes 8.0..

Någon som vet hur man kringgår detta?

Någon som vet hur man laddar ned och nedgraderar till iTunes 7.x?

Vet inte riktigt vad det är för problem du har, kan du beskriva meddelanden som ges?
Jag har aldrig haft något problem att connecta mina telefoner (iTunes 8 eller äldre), jailbreakade/unlockade eller ej, så jag vet inte vad det kan vara för typ av problem...

Om du har googlat massor så borde du kunna googla efter gamla iTunes också, denna kom först på träfflistan...

Tack för input!

Vet inte vad som avhjälpte problemet, men det ändrade form under resans gång.

Ett tag fick jag den väl kända "0xe8000001"

Jag ominstallerade i genom att radera befintliga filer först, enligt guider på nätet.

Testade ett antal gånger att starta om datorn, tvångsavsluta iTunes helper osv.

Efter ett tag testade jag att starta bildinsamling med iTunes avstängt (och helpern tvångsavslutad), det gick bra.

Och sedan startade jag iTunes och då gick det att synkronisera.

Kör en G3 BW PPC med Tiger, alla uppdateringar gjorda och en 201 iphone 2G.

Får se hur länge det fungerar!

Det finns den text som säger att telefonen inte är synkad med detta arkiv, och att jag kan välja att synka den ändå men då kommer den att tömmas. Är det någon som vet om det gäller bara musik eller om det gäller även bilder som jag lagt in själv i telefonen genom att välja en mapp som sedan synkats?

//K

Vad bra att det börjat fungera.

Vet inte riktigt vad du menar med frågan om bilderna - om du har synkat in dem via ett iPhoto-album så lär de ju inte försvinna.
Har du någon sorts jailbreakad bildsynk så lär nog inte iTunes-synken pilla i de katalogerna.

1
Bevaka tråden