Jag hade en budget variant av en D-Link router, kostade 600 kr, kommer inte ihåg vad den heter då jag har skänkt bort den, men den funkade utan problem, bytte ut den pga att den inte klarade av att streama HD material till PS3an.
Köpte då en Belkin 4G router som klarade av att streama HD material, måste säga att den här routern var den sämsta skiten jag har varit med om, jag har en 8 - 10 enheter hemma som är anslutna till routern, men den tappade kontakten hela tiden med alla mina enheter, ibland kunde den fungera en hel dag utan problem, för att nästa dag tappa kontakten var 15e minut. Provade allt möjligt men fick inte den att fungera som den ska, var i kontakt med Belkin och enligt dom så hade jag fått ett måndagsexemplar.. Kan notera att min kusin köpte en likadan samtidigt som mig, och han hade samma problem.
Till slut så köpte jag en Airport Express, den är i samma prisklass som Belkin 4G och jag grämer mig fortfarande över att jag slängde mina pengar på Belkin i första taget.. Nu kommer ju detta låta partiskt, det är ju trots allt ett Apple forum, men min Airport Express är den stabilaste routern jag har ägt, smidigt att uppdatera mjukvaran på, lätt att navigera och ställa in olika inställningar, och det viktigaste, inga utav mina enheter tappar kontakten med den.. Jag skulle varmt rekommendera denna router!