Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flytta WinXP från PC till VMware Fusion?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har ett problem. Har två datorer:

Dator 1: En gammal PC med winxp
Dator 2: En ny MacBook med VMware Fusion installerat

Jag skulle vilja föra över Dator 1 till Dator 2 och skrota Dator 1 helt och hållet. Jag installerade VMware Converter Starter Edition (17 Mb) på XP maskinen och gjorde en kopia (en virtuell maskin) på C: som jag sparade i en mapp som också låg på C: När allt var klart så låg det massa 2 GB filer i den mappen.

Jag förde över dessa till Mac:en och klickade på .vmx filen. VMware Fusion startade men det står "error" under namnet på den virtuella winxp maskinen, och således startar inte winxp.

Någon som haft samma problem och lyckats lösa det?

Jag gick vidare med att installera winxp från scratch via installations cd:n i VMware Fusion, och sedan gjorde jag en backup på Dator 1 via start/program/tillbehör/systemverktyg/backup , det blev en 25 GB fil. Tanken var att överföra denna fil och restaurera alla program i den nya virtuella winxp, men när jag läser om windows egna backup så verkar den inte fungera så att den "klonar" alla program och registerfiler och sånt, så programen lär int starta.

Nu är jag inne på att installera ett kloningsprogram, typ Acronis True Image på dator 1 och boota upp klonen med VMware Fusion i Dator 2. Frågan är om det funkar?

Jag löste det själv. Det verkar som att man inte bör ha C: som destinationspartition när man skapar en virtuell maskin, med VMware Converter, av en XP maskin. När jag istället sparade allt direkt till en extern hårddisk så funkade det sedan att öppna upp den virtuella maskinen i mac:en via VMware Fusion. Dock så tog det olidligt lång tid för VMware Converter att arbeta mot en extern hårddisk

1
Bevaka tråden