Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min iPhone 3G har slutat ladda via dockstationen. Eller ibland piper den till och jag får en blixtikon över batteriet men den verkar ändå inte ladda. Ibland är blixtikonen utbytt mot en kontaktikon och resultatet verkar bli detsamma när jag lyfter ur telefonen, den har inte laddat.
Till storyn hör att jag igår kopplade in ytterligare en grej (kör via USB-hubb) och det är först därefter som det här problemet dök upp. Vet att det inte är bra att egentligen använda USB-hubb men tyvärr saknar man ju en del portar till alla grejer man har.
När jag startar GPS:en i dess docka så piper iPhone till igen som att den nyss anslutits. Det verkar mycket märkligt det hela. Jag har bara iPhone, GPS:en och en extern hårddisk kopplad till hubben.
Jo, men om du ej har kopplat ström till den utan bara kopplat den till datorn så ska ju datorns USB-kontakt förse alltihop med ström och det kan den inte. Det finns en gräns nämligen. Koppla in strömmen, helt enkelt.
Får göra det, jävla kablage. Har glömt av men hur är det nu igen; är det en blixtikon över batteriet när det laddar och en kontaktikon när det är fulladdat?
Får göra det, jävla kablage. Har glömt av men hur är det nu igen; är det en blixtikon över batteriet när det laddar och en kontaktikon när det är fulladdat?
Japp.
Varje USB-port ska kunna lämna 500 mA, har du 7 stycken blir det 3,5 A. Och eftersom datorns port också enligt specifikationerna, ska kunna lämna 500 mA saknas det ju 3 A. Dessa får du ta via nätadaptern....