Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

090413: Fonera 2.0

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-13 14:34

YouTube - Fonera 2.0 now works with Rapidshare, Bittorrent, Flickr, you name it

http://wiki.fon.com/wiki/La_Fonera_2.0

FONs nya router, La Fonera 2.0 kommer om 8 dagar (21 april) till ett pris av 49 euro och har massa bra och lättanvända funktioner. (Se ovan)
Har någon annan tittat in den? Jag har ställt mig i kö för den via deras mejllista och är ruggigt sugen.
Har någon erfarenhet av FON, hur tycker ni att det fungerar?

Jag har haft en La Fonera (version 1.0) sen tidigt 2006 och den tuffar på än idag, med mycket god täckning och ganska bra hastighet. Konceptet bakom FON med fri tillgång till internet vart man än finner en FON-hotspot har jag tyvärr inte kunnat prova så värst många gånger, men hittar man väl en så brukar det vara uppkopplat på ett nafs och man sitter snart och surfar.

Precis som du så har jag skrivit upp mig på listan och väntar med spänning på att den ska bli tillgänglig i affären. Verkar vara en bra utveckling och om den klarar av alla de saker som utannonserats SAMT med möjligheten för folk att bygga egna plugins, så ser jag personligen inget annat än en suverän grundsten i mitt trådlösa nätverk.

Skulle gärna investera i en Airport Express, men som student är det inte det lättaste att skrapa ihop de pengarna. En La Fonera 2.0 får duga tills vidare och med tanke på hur bra föregående fungerar så lär man väl inte behöva byta ut den på ett tag heller.

Det enda jag kan se som är lite negativt med La Fonera 2.0 är att den inte stödjer 801.11N, men det är helt ok eftersom jag bara har min MacBook som klarar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-24 16:49

Jag älskar min AirPort Express men blev ändå jävligt sugen på nya foneran, för den är ju så gullig!

Funderar också på att skaffa FON 2.0, men älskar AirPort Express ljud-ut funktionen, undra om det går att göra nåt liknande med nya FON

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-27 16:41
Ursprungligen av gahrons:

Funderar också på att skaffa FON 2.0, men älskar AirPort Express ljud-ut funktionen, undra om det går att göra nåt liknande med nya FON

jadå det finns men inte riktigt lika smidigt kanske http://download.fonosfera.org/audiocli/audiocli.html

Fast du kan ju fortfarande ha kvar din Express även om du skaffar dig en FON.

Chansen finns ju alltid att någon vänlig kodknackare där ute utvecklar en plugin som tillåter funktioner som Airport Express, med strömmande ljud och allt. Frågan är ju bara hur lång tid det kan tänkas ta, om det behövs extra mjukvara till iTunes och om det kan bli användarvänligt inom en överskådlig framtid.

Hoppas, hoppas!

1
Bevaka tråden