Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Launch2net Powerbook G4 12" funkar ej!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aloha... Försöker hjälpa en kolleag att installera Launch2net som följer med -i detta fall- telenor mobilt bredband tillsammans med modemet SonyEricsson MD400. Aktuellt macos: 10.4.10, 768 i RAM. Jag har testat att avinstallera L2N, omstart, installera om... med modemet i och ur... alla varianter. Jag har installerat det hemma på en PB G4 17"... utan problem -plug´n´play. Testat även på min jobbdator iMac med intel och leopard. Samma sak inget problem. Testat på en likadan PB G4 12". Funkar inte. Varför funkar det inte på de båda PB G4 12"? -Strange! Någon som har något tips?

...glömde att konkretisera problemet. USB-modemet fungerar såtillvida att det dyker upp på skrivbordet, men när L2N startar så letar den efter modemet, men meddelar efter en stund; "It was not possible to reach a device..."

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 17:21

Se till att du har senaste version utav MacOS X 10.4.11 inklusive alla säkerhets uppdateringar!!!

Har du fortfarande samma problem så se till att datorn inte har några konstiga tecken i dator namnet. Det är bäst att du döper om datorn till dator eller annat enkelt. Installerar drivrutinerna igen och kollar att uppkopplingen fungerar. När det väl gör det kan du ändra dator namnet igen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Se till att du har senaste version utav MacOS X 10.4.11 inklusive alla säkerhets uppdateringar!!!

Har du fortfarande samma problem så se till att datorn inte har några konstiga tecken i dator namnet. Det är bäst att du döper om datorn till dator eller annat enkelt. Installerar drivrutinerna igen och kollar att uppkopplingen fungerar. När det väl gör det kan du ändra dator namnet igen.

//Rob

Bra idé... tyckte jag. Men det jävliga är att programuppdateringen hittar ingen ny systemversion. Och när jag tog hem den från Apple så säger den att datorn inte uppfyller kraven...

1
Bevaka tråden