Du vill inte förstå vad jag menar. Poängen är att när MS släpper något är det inte genomtänkt. Det fungerar men inte intuitivt. Det är bara att jämföra MacOS X med Windows. Inte allt är guld med Mac OS X men jag kan lova dig att nästan alla nybörjare kommer igång snabbare med en Mac än med en Windows maskin.
Surface var bara ett exempel hur Microsoft släpper saker utan att finslipa de. Hade de gjort det riktigt så skulle surface fungera på en gång utan att man måste leta efter var man ska koppla in sladden eller ställa in den med tangentbort och mus först. Att nu natal har ett bra demo betyder inte att det kommer att fungera 100%.
//Rob
Lite som Philipskameran jag skulle installera till svärfar (Far och dotter kunde videochatta), installationsanvisningarna tof säkert en halvtimma att jobba sig igenom.
Gud nåde en om man gjorde fel. Jag TROR om jag kommer ihåg rätt att kameran skulle i EFTER programvaran. Gjorde man tvärtom så skrek Windows att den hittat ngn ny hårdvara som den inte begrep sig på...
Kameran funkade bra, när den väl var installerad, men installationen var det veligaste jag vart med om på flera år.
Hörde en podcast nu om Palm Pre; det verkar helt omöjligt hitta vissa tecken på tangentbordet (Semikolon t ex), men det finns orange-knappar, är det där en SHIFT? Man kan inte trycka på dem utan att använda nageln... ingen korrigering heller.
Skillnaden på Apple och många andra bolag är att Apple är så fruktansvärt petiga.
Ta MMS på iphonen nu, jag behöver inte välja?! Det finns en liten kamerasymbol brevid textrutan - struntar jag i den = SMS. Väljer jag en bild eller tar en = MMS.
Sjukt smart. Ngn petig jävel har vart där.
Innovativt tycker jag det är när flera tekniker (som kasnke redan finns) raffineras och man kommer fram till ngt helt nytt. iPhone är innovativ. MP3-spelaren när den kom var innovativ. Var det Motorola som "uppfann" fliptelefonen? Det tycker jag var innovativt (om än väldigt enkel grej). Det behöver inte vara massivt komplicerat för att vara innovativt.