Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra in sig på värddatormiljö

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skaffade konto på Loopia för ett halvår sedan, tänkte försöka programmera min en bloggmotor, men det blev aldrig att jag kom igång med det.

Sedan har jag funderat en del på vad jag egentligen behöver och minns med värme den gamla goda tiden för cirka 13-15 år sedan när Algonet sålde internetuppkoppling med möjlighet att logga på en Unix-host.

Jag har tittat runt nu, men alla webhotell och motsvarande verkar ha lagringsplats för filer, domännamn, ev nån bloggmotor och så php, asp eller liknande miljö för att skapa en website.

Tänk om det fanns ett hotell där jag kunde hyra in mig på en fullständig värddatormiljö. Logga på med användarnamn och lösenord och komma in i en värdmiljö där min hemdator blir motsvarande en tunn klient eller kör Citrix eller motsvarande, medan all datakraft och all filförvaring ligger på värddatorn. Med rejält förvaringsutrymme för filer, foton, dokument osv. Och backup förstås.

Finns det nåt sånt? Jag har sökt, men hittar inget.

Tack på förhand för ev tips.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-06-08 16:02

Glesys har en tjänst som heter Virtual Private Server, det verkar vara det du söker.
http://glesys.se/serverhotell/vps/

1
Bevaka tråden