Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protools vill inte starta audiosession? HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2009-06-08 18:20

Hej!

Lyckades äntligen få igång mitt kära protools som jag jobbade med för några år sedan.
Installationen gick superbra men när jag lägger på ett nytt track och skulle testa spela in audio (bara läsa in något) kommer följande meddelande :

A CPU Overload error occured
If this happens often try increasing H/W buffer size in the playback engine or removing some plug ins

För mig är det rena grekiskan - helt ny programvara jag som längtade efter att få köra igång med mina inspelningar...

Tacksam för all hjälp så snabbt det bara går!!

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-06-08 18:48

Ibland står det Cpu usage is holding off usb audio. remove some plug ins, delete tracks /även fast jag bara har det jag försöker starta med igång) or increase buffersize

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-06-08 19:21

Nu löste det sig, jag får igång audio track med inspelning men inget ljud kommer in när jag pratar i mikrofonen. Måste jag manuellt ställa in mikrofonen ljudet ska spelas in ifrån, trodde det gjordes automatiskt...??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 10:04

Vilken version av PT kör du? Vilket OS? Vad har du för data?

Om det bara är h/w buffer size som är problemet så går du in under playback engine som ligger under options eller setup eller vad det nu är.

duc.digidesign.com är ett bra ställe att leta på när man har nåt fel.

1
Bevaka tråden