Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid synkning av kontakter

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-23 21:11

Jag har ett litet problem som framkommit efter att börjat använda mobil me. Mina kontakter dublerades osv så efter mycket strul med förlorade kontakter och 2 återstälningar av säkerhets kopia på telefonen har jag nu kontakterna på telefonen igen döpta till det jag vill. Problemet som nu finns kvar är att jag inte kan synka in kontakter från telefonen om dom inte är nya utan den vill skriva över dom befintliga på telefonen.

Man kan ju välja under info/avancerat om man skall tillåta itunes skriva över kontakterna på telefonen. Den rutan är inte i kryssad så varför vill den ändå skriva överkontakterna på telefonen?
Gör jag så att jag tar bort kontakterna på datorn (för att börja om på nytt) synkar den även bort kontakterna på telefonen.
Jag kan alltså bara synka kontakter ett håll PC > telefon inte PC < telefon som jag vill och som alltid har fungerat klockrent innan mobil me började användas.

Kan ju också säga det att mobil me används inte längre då det inte fungerar som det skall. Det är avinstalerat från datorn osv så det strular itne med det längre.

Senast redigerat 2009-06-24 01:40
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 01:56

Ok har nu löst det. Jag kollade runt i settings i itunes och hittade en knapp som resetar synknings historiken. Mobile me programmet måste ha gjort något som fuckade upp datorn men nu funkar allt igen som tur är.

1
Bevaka tråden