Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Wunderbar Console...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är detta måhända världens snyggaste och läckraste nybyggda retro-mixerbord?

http://www.wunderaudio.com/wunderbar.html

(På hemsidan har de inte så många bilder, men det finns mer på nätet.)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-06-24 15:31

snygg. dyr men snygg. men det står inget om subbar och aux/return.
(ok nu ligger det där mixerbordet långt utom räckhåll för min del, men ändå)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-06-25 02:20

"The Routing Modules
The 1046 Routing modules are fully transformer balanced Class-A Discrete. Each channel has a monitor fader that is flip-able with the main channel fader. Also featured are six busses with illuminated switches, four auxes that are switchable pre or post, Pan Defeat, 48V phantom, and "Opto Silent" mute. If the console is short loaded, the Routing modules will act as a transformer-balanced inputs."

Tycker det såg helmysigt ut faktiskt, men jag undrar lite varför det görs nya konsoller just nu ändå. De flesta mixerbord används främst för summering idag, snarare än för mixning i traditionell mening.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 07:57
Ursprungligen av Clase:

Tycker det såg helmysigt ut faktiskt, men jag undrar lite varför det görs nya konsoller just nu ändå. De flesta mixerbord används främst för summering idag, snarare än för mixning i traditionell mening.

Mjukvarumixning används upp till en viss nivå på studion, men väljer du t ex ut världens 1000 största studios så kommer du att se att minst 95% av dessa använder en rejäl konsol även för mixning.

leere: Med tanke på att en 48-kanalerskonfiguration kostar 172.000 USD tror jag knappast att du är Wunder Audios målgrupp. Jag tror inte folk som köper den behöver fler AUX och skulle de göra det finns det massor av andra sätt att lösa det på.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-06-25 02:36

lite snålt med bussar och auxar. om man körde
med mer än 24 kanaler borde den ha minst 8.

men "DAW or MIDI controlled Motorized P&G fader. - $600/fader"
kändes väldigt mycket dyrt.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-06-25 12:07

amino: nope, jag ligger långt ifrån deras målgrupp
(om jag inte skulle bli multimiljonär över en natt iofs)

4 aux känns någorlunda helt ok, speciellt med patchbay och troligtvis
har den väl även insert och out på alla kanaler, så 6 bussar summering
fungerar också skulle jag tro. annars hade de nog gjort fler bussar på bordet

Ursprungligen av leere:

(om jag inte skulle bli multimiljonär över en natt iofs)

Jag tvivlar på att det skulle räcka. Vann du 5 miljoner så tror jag inte att du skulle lägga en eller två på en mixer av den här typen. Det hade inte jag gjort, iallafall. Målgruppen är rimligtvis ekonomiskt oberoende personer och riktigt flotta studios som vill visa sina muskler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 12:27

Fattar inte varför inte fler gör mixers i den vinklingen, klart mer överskådligt och skönare att jobba med.

skulle funka fint bredvid en rejäl Buchla!

1
Bevaka tråden