Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poisoned - Kazaa klient b.l.a

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 17:17

Inte dumt program! Något sämre täckning än OpenNap tycks det (konstigt, jag trodde kazaa var störst i universum?)
Men väldigt fint användargränssnitt o så! (och att de vill ha donationer till Amnesty eller Electronic Frontier Foundation istället för sig själva...)

För er som inte kan ladda ner:
prova att släppa igenom port 1213 i brandväggen, det hjälpte mej!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 18:23

Nu har jag tittat lite närmare och måste säga att jag verkligen gillar Poisoned!

Täckningen är helt OK, fullt jämförbar med OpenNap, och första intrycket är att det finns fler nedladdningsplatser. Dags att säga hejdå till XNap?

Det är fantastiskt att folk på versiontracker envisas att pusha för det dyra, och numera dåliga Aqusition och säga att det är bättre än poisoned. Och utvecklaren verkar gå på något. Sjukt otrevlig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-31 09:55

Jag lyckas aldrig tanka ned något.Nedladdningshastigheten är aldrig över 1kb/sek.Har hållit på med en Mp3:a i flera timmar nu.har testat att ladda flera olika,men med samma resultat.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 09:58

Vad jag har märkt så får man bara hem sådant där nedladdningen börjar på en gång. Står det awaiting connection eller liknande från start så kommer det stå så 3 dagar senare med.

Men hastigheten är bra, beror helt på vilken användare du kopplar upp dig mot. Själv har jag haft runt 70k som bäst. (adsl 512)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-31 10:07

Har kanske haft otur,testar vidare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 13:59

Version 0.4 släppt nu!
http://www.macupdate.com/info.php/id/12351

Nyheterna ska vara följande:
• updated to gift 0.11.3
• save searches when gift crashes
• autosave drawer size
• preferences for bandwith throttling
• improved iTunes import
• cancel downloads/uploads with the delete key
• minor bugfixes
• minor ui changes

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Version 0.4 släppt nu!

Tackar för tipset

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 14:24
Citat:

Vad jag har märkt så får man bara hem sådant där nedladdningen börjar på en gång. Står det awaiting connection eller liknande från start så kommer det stå så 3 dagar senare med.

Min kö fungerar precis som den ska, dvs. man kan få vänta ett tag på vissa filer men sedan börjar DL. Dock inte på alla. Ha tålamod!

Sedan är ju ett tips som gäller alla program av den här typen, att köa ett antal "exemplar" och sedan köra på det som går igång fortast/har högst hastighet och avbryta de andra.

Hmm... Har testat programmet ett par dagar nu och det visar sig att den hänger min Airport-station!

Trafiken går långsammare och långsammare och till slut lägger den ner helt. Vid det stadiet kan man inte köra någon trafik över basstationen. Tvingas då resetta stationen och då fungerar allt igen.

Problemet finns beskrivet på programmets hemsida, men det låter ju för fantastiskt för att vara sant. ("Kan inte köra ungarna i nya Volvon - den tvärdör...")

Har även testat v0.4, men den gör samma lika, mannen!

Räknar inte med att ni ska fundera vad som är fel, men tänkte ändå sprida en skur med upplysning.

Kanske är det Telia som på RIAAs initiativ POD:ar min Airport? Kan det vara ufon? Konspirationsteorierna är många...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 23:00

Finns den för MacOS 9 ???

Citat:

Skrevs ursprungligen av pellson
Finns den för MacOS 9 ???

Nej. Det utevcklas inga program längre till MacOS 9. Sen skulle det nog vara för svårt att porta till OS9.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-20 10:23

Till OS 9 är det fortfarande LimeWire som gäller...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 11:22

Poisoned version 0.41 har kommit.

Innehåller ett uppdaterat gift-plugin för OpenFT 0.2.0.0. (Den gamla verisionen av Poisoned (0.40) tillåts inte ansluta till OpenFT 0.0.2.0-servrar.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 23:35

Vilket tips. Äntligen. Precis vad jag har saknat på min lilla mac. Är nybliven switcher så det är lite svårt att hitta. Men nu har jag hittat till 99mac och ni vet en himla massa.

Fattar inte vad som är fel med mitt Poisoned.

Har testat att slänga inställningar, ladda hem på nytt etc etc etc men gift startar inte...

Någon som har tips?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-11-12 13:51

vilka av dessa stödjer proxys?

Funkar tillfälligt nu efter reparation av rättigheter och total radering av alla poisonedfiler...

Så vad ska man installera då?
mlMac "stekte" mitt system så att datorn inte startade till sist.
Poisoned? eller?

(Jag är feg nu efter ett haveri i färskt minne):(

Äsch! Man kan fega sig genom livet eller leva on the edge! (föredrar det senare och nämner som en parantes att både Poisoned och Mlmac är relativt ofarliga - de steker inga system i alla fall )

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Äsch! Man kan fega sig genom livet eller leva on the edge! (föredrar det senare och nämner som en parantes att både Poisoned och Mlmac är relativt ofarliga - de steker inga system i alla fall )

Det är inte min erfarenhet...

Vad du kan ha gjort är att satt igång så många nedladdningar att du fyllt HD:n - då får man problem! Både poisoned och mlmac skapar "tomma" filer med korrekt storlek i byte i förhållande till vad orginalfilen har och "fyller på" dessa sen.

När jag kollar statistiken över filer och användare på de olika nätverken så är det alltid noll för OpenFT, trots att jag har öppnat motsvarande portar i brandväggen. Hur ser det ut för er andra?

Någon som vet vad alternativen i menyn under innebär i inställningarna för OpenFT? (Alltså där man kan välja User, Search", Index eller Serach & Index?

Med iSwipe, som tyvärr är alldeles för instabilt på min maskin, brukar OpenFT kunna ge ganska bra resultat, så jag vill gärna få det att fungera.:confused:

  • Medlem
  • 2003-11-13 22:08

Ööh... och vad är det för fel på att köra dc ...??? Varför köra nån taskig kazaaklon?:confused:

Nu vet jag i varje fall vad som är det bästa med mlMac:
Det finns inte för nerladdning längre:D

Nu blir det ett nytt försök fast med Poisoned 0.496

I pray for luck!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2003-11-20 23:59

YESS!!!!
Adios Kazaa!
Nu kan jag slänga pezen för gott!!
Yihoo!

Kan jag någonstans se hur nedladdningen arbetar?

Anders

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Kan jag någonstans se hur nedladdningen arbetar?

Anders

Hur menar du då? I nedladdningsfönstret kan man ju i alla fall få uppgifter om vem/vilka man laddar ner ifrån, hur mycket av filen de har, och vilka andra som har filen. Det ser du genom att klicka på den lilla pilen till vänster om filens titel. Men jag vet inte om det var någon utförligare information än så du var ute efter. I så fall är det nog kört.

För övrigt verkar stöd för eDonkey-nätet vara på väg till Poisoned, och kan dyka upp i mitten av december. Goda nyheter för alla oss som letar efter smalare saker.

Det är bara att hoppas att det blir stabilare än på mlMac och iSwipe, för jag kan inte köra något av de programmen. Men antagligen är det mlNet "daemonen" som spökar för mig, så om de inte utvecklar någon egen lösning för eDonkey-nätet så lär jag få samma problem även på Poisoned.

  • Medlem
  • 2003-11-21 09:27

Overnet fungerar rätt bra på PC, men jag kan bara hitta en Terminal-version till OS X. Finns det något GUI?

Bevaka tråden