Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför är avi så krångligt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 23:08

Undrar varför .avi blir så krångligt under mac os x. brorsan hade ett par filmer/serier som jag hämtade från hans ftp.. det fungerar perfekt för honom att visa filmerna på windows media player under windows. Men när jag ska kolla på quicktime är kvaliteten värdelös. Och fullskärm går ju inte eftersom jag inte har pro-versionen. Windows Media Player för mac vägrar överhuvudtaget öppna en .avi-fil då den inte ens förstår vad det är.

Så jag skulle behöva tips på ett bra program att visa avi-filer i. Och det vore perfekt om det även finns något program som kan synka textning av filmer som man kan ladda hem.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 23:13

Prova VLC

eller

MPlayerOSX

Så ska du se att det löser sig.
Jag anv. aldrig divx, så jag har inte en aning om vilken av dem som fixar subtitles och spelar upp bäst.
Men MPlayer ska tydligen vara kanon!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 23:29

Jag föredrar Mplayer framför det mer röririga VLC.
Med Mplayer så synkar du undertexterna med [z] ocg [x].

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-22 23:33

MPlayer har räddat mig! Lysande program!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 23:42

Klarar den av SVCD?
Iofs jag anv. aldrig min Cube till att kolla på film, det kör jag via min xbox.

Så jag har inte koll på om den klarar av SVCD eller ej. Mkt trevligt GUI har MPlayer, rent och enkelt.

  • Medlem
  • 2003-07-23 00:01

jag har testat att köra .avi med både quicktime och VLC, men det går så himla segt.....om man "spolar fram" genom att klicka längre fram, då tar det kanske en minut för filmen att hitta till rätt ställe och fortsätta spela upp....hoppas ni förstår vad jag menar, jag har testat på både min iMac 700 och Cube 1,2ghz

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 00:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
jag har testat att köra .avi med både quicktime och VLC, men det går så himla segt.....om man "spolar fram" genom att klicka längre fram, då tar det kanske en minut för filmen att hitta till rätt ställe och fortsätta spela upp....hoppas ni förstår vad jag menar, jag har testat på både min iMac 700 och Cube 1,2ghz

Men har du provat MPlayer?
VLC är väldigt seg när det gäller att spola, och sedan känna efter vart den är, det är sant. Har kommit ut en ny beta version av VLC (21/7). Prova MPlayer och se om du får det att funka bättre.

BTW, off topic, hur funkar din Cube? Var det värt att upgradera den?

/ freeze

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 00:11

Tack för hjälpen! Har laddat hem MPlayer men det visade sig att jag raderat de filmer jag hade eftersom det fungerade så dåligt tidigare.. :/ Får prova en annan gång.

1
Bevaka tråden