Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på ljudkort

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en iMac (Intel) och funderar på att skaffa ett externt ljudkort så jag kan spela in gitarren rakt in i datorn. Vad rekomenderar ni för något. Behöver inte vara jättedyrt för jag är mest intresserad av line-ingången

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-17 23:00

Saffire Focusrite (LE kanske) är ett suveränt ljudkort, fast kanske lite i dyraste laget om du bara behöver en lineingång och inte så mkt mer

om allt du behöver är en linein så kanske Griffin's iMic kan vara något?
Griffin Technology: iMic - USB Audio Interface

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-18 00:50

iMic! Haha. )) Kom till 99musik och fråga i stället... eller är du på den där blandade sidan nu eller?

Alwarligt tahlat... är det en ackegura eller en elgura? Till att börja med... hur då line'a? Har du nån burk till gitarren med effekter som du kan koppla signalen vidare ifrån? En Zoom? En Pod? Vad vill du kunna göra? Till vilket program? Man kan ju inte koppla direkt från gurans förstärkarutgång in i datorn direkt...

ursäkta min sena svar..

Nja de jag vill åstakomma är att jag vill egentligen spela in lite från elguran och min Akustiska till Garageband. Om jag vill köra line så behöver jag ju köra de hela genom burk typ pod eller en mixer. Jag fick tips på ett usb2.0 ljudkort med 4st simultana ingångar på thomann denna.. LEXICON OMEGA STUDIO - Svensk International Cyberstore Men jag har inte kollat upp om den fungerar med min mac än..

http://www.99.se/musikprylar-saeljes/268922-tc-konnekt-6-fw-ljudkort.html
TC Konnekt 6 Firewire. Fint för gitarr och sång. 2 ingångar och ser snyggt ut till Macar.
Blivit mycket bättre med senaste drivrutinerna + firmware.

1
Bevaka tråden