Jag älskar synkroniseringsmöjligheterna. Använder de funktionerna dagligen. Kalender, adresser och bokmärken. Det är märkligt vad en sådan till synes oansenlig funktion som att kunna synkronisera bokmärken, kan göra livet lite skönare att leva.
Nu på semestern har jag haft stor glädje av att kunna komma åt adressboken och bokmärkena via webbsidan.
Back-up funkar är också kalas, men funkar bara med en dator Vilket trasslade till saker och ting innan jag begrepp den missen.
Kopplingen till iPhoto använder jag också flitigt. Oslagbart enkelt sätt att dela med sig av mina bilder IMHO.
Lök på laxen är såklart de extra prylar som ingår... spelen (Everquest i en månad kommer bli kul att testa!), virusprogrammet (inte för att det verkar finnas så mycket virus att fånga på Mac) etc
Men egentligen lurar jag nog mig själv endå tillsist... Det finns alldeles säkert billigare och gratis tjänster som man kan välja istället för .Mac. Det handlar nog mest, för min del, om att jag på något sätt gillar tjänsten och företaget bakom den. Det är liksom en väldigt väl genomförd och bra idé...