Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att testa .Mac för att se om jag har någon nytta av det. Synkroniseringen uppskattar jag men resten? Det går t ex inte att backa upp mer än en dator om jag förstår det rätt.
Hur tänker ni andra?

Jag använder e-posten adressen rätt frekvent så den tjänsten är jag nöjd med även om webmailen är alldeles för grafiktung för att fungera på slött modem från sydostasein eller nån annanstans.

Jag använder även iDisk mycket. Jag har en hel del dokument där som jag måste komma åt både från jobbet och hemma. Så den lösningen är perfekt.

Längtar verkligen till Panthers iDisk funktionallitet.

Så jag kommer behålla mitt .mac konto. För jag har även "fått" en del gratis grejjer via den och jag tror på en fortsatt utveckling av .mac. Den vill jag vara med på. Plus att jag stödjer mitt favvodatorföretag.

Är mycket nöjd med mitt .Mac konto. Framför allt är det otroligt bra integrerat med iPhoto och andra program. Att lägga upp snygga fotoalbum går snabbt och smidigt. E-Mail tjänsten är snabb och pålitlig.

Om nya iDisk med Panther visar sig bli bra kan jag nog tänka mig att köpa till ytterligare lite utrymme.

Ciryon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-25 11:51

Jag älskar synkroniseringsmöjligheterna. Använder de funktionerna dagligen. Kalender, adresser och bokmärken. Det är märkligt vad en sådan till synes oansenlig funktion som att kunna synkronisera bokmärken, kan göra livet lite skönare att leva.

Nu på semestern har jag haft stor glädje av att kunna komma åt adressboken och bokmärkena via webbsidan.

Back-up funkar är också kalas, men funkar bara med en dator Vilket trasslade till saker och ting innan jag begrepp den missen.

Kopplingen till iPhoto använder jag också flitigt. Oslagbart enkelt sätt att dela med sig av mina bilder IMHO.

Lök på laxen är såklart de extra prylar som ingår... spelen (Everquest i en månad kommer bli kul att testa!), virusprogrammet (inte för att det verkar finnas så mycket virus att fånga på Mac) etc

Men egentligen lurar jag nog mig själv endå tillsist... Det finns alldeles säkert billigare och gratis tjänster som man kan välja istället för .Mac. Det handlar nog mest, för min del, om att jag på något sätt gillar tjänsten och företaget bakom den. Det är liksom en väldigt väl genomförd och bra idé...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-25 17:34

Jag är oxå väldigt nöjd med .mac.Använder idisk mycket,nu när det finns för Windows XP dessutom.Kanon för att enkelt flytta filer eller mellanlagra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 18:56

Hur funkar tex .mac hemside funktion,, kan man lägga upp sin egna sida där eller?

1
Bevaka tråden