Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac klarar inte bränna hela filmer ordentligt längre

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-08-04 10:46

Ja, jag vet det är en lång och otymplig och dålig rubrik men jag kom inte på något bättre

Min iMac alu 2,4 GHz 4 GB ram har fått problem med att bränna ut filmer ordentligt.

Det som händer är att slutet på filmerna börjar hacka på min stationära surround dvd-spelare, för att till sist frysa helt och välja att stänga av sig helt.

Skivorna funkar ett litet tag längre på sambons pc-laptop och min iMac, men får till sist oftast problem där också (även om det oftast kommer med eftertexterna där) och det har handlat om filmer som går att se utan problem på datorn innan de bränns.

Jag har testat med två olika sorters dvd-skivor, varav märkligt nog den billigare varianten fungerade bättre.

Är det ett problem som är vanligt på iMac och finns det någon som helst annan lösning än att skicka in den för lagning? Vilket gör mig i princip datorlös och lär ta tid eftersom jag bor på vischan långt från närmaste ställe som lagar mac.

Visserligen har jag Applecare, vilket gör att jag antar att den kan bli hämtad med bud, men tid lär det ta ändå...

Någon som har någon idé om lösning?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-04 16:55

Grundläggande info som vore bra att ha för att ha:
Vad använder du för mjukvara för att bränna ut skivorna?
Vad för format försöker du bränna ut till?

Hårdvara/Mjukvara?
Har du möjlighet att bränna ut från t.ex. Windows (på samma hårdvara om du har bootcamp + windows brännarprogram)?

Alternativt:
Om du skapar en DVD-image som du istället bränner på annan hårdvara - fungerar det bättre då?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2009-08-04 21:14

Toast Titanium ver 9.0.1

Försöker bränna VIDEO_TS. Ingen möjlighet till Windows.

Har inte testat DVD-image än så länge.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-04 23:14

Jag skulle rekommendera dig göra en DVD-image som du dels bränner ut från din Mac och dels för över till en annan dator bränner ut. Fungerar de olika bra (du får ha samma sorts dvd-skivor såklart) känns det ju som något kan vara illa ställt med brännaren. Fungerar de lika (illa) låter det som strul med Toast. Kan vara en bra plats att börja på...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2009-08-05 11:00

Tack. Ska testa göra det när jag kommer ihåg hur man nu gjorde

1
Bevaka tråden