Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Logic hittar inte mitt MIDI...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har efter inköpet av Logic Express suttit oräkneliga timmar med att försöka få igång min Virus KC till Logic men utan framgång. Har testat alla tänkbara settings i Logic men förstår inte varför jag inte får fram någon midisignal. Jag har lagt upp Multiinstrument till sequensern i Enviroment, men i den fysiska Enviroment finner jag varken Virus KC eller mitt ljudkort Saffire pro 24, utan endast IAC-bus 1 samt logic keyboard. IAC-drivern finns i datorns midi-inställningar, men jag kan inte göra något där (testade att försöka lägga till något mer än BUS 1 där men utan framgång). I datorns midi-inställningar har jag kopplat min virus till ljudkortet saffire. Hör följt massa olika trådar o forum och gjort som det där rekommenderas men helt utan framgång. Kan tillägas att det går att spela in på Logic från synthen via audio, och logics tangentbord fungerar till de interna softsyntharna. Hittar ingenstans jag kan se om midit ens når ljudkortet...

Vore otroligt tacksam för hjälp. Är helt ny med Mac, och vill verkligen komma igång snart!

Mvh Jonathan

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-09-24 22:56

Logic express eller Logic 9?

Hej, är det någon som kan säga skillnaderna mellan Logic express ochLogic 9. Vet inte vilken jag ska köpa. Några råd...please/Olle

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 15:11
Ursprungligen av ozzie:

Hej, är det någon som kan säga skillnaderna mellan Logic express ochLogic 9. Vet inte vilken jag ska köpa. Några råd...please/Olle

Nu ligger detta inlägg fel här men du kan titta här: Logic Express - Wikipedia, the free encyclopedia

1
Bevaka tråden