Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glider Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-31 11:02

Glider, det underbara spelet där man styr ett pappersplan genom olika rum i ett hus.. jag la många timmar på det på Mac SE / Classic och hoppas att detta är lika bra

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11069

Edit:
Det va inte hälften så bra som orginalet, och varför sätta serial på ett spel som är freeware?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-31 12:23

mac.the-underdogs.org

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 13:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
mac.the-underdogs.org

Ohmy. Tack för den. Förutom att Space Station Pheta saknas så är den samlingen oerhört komplett.

EDIT: ...och hur skön är grafiken/navigeringen?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-07 11:10

jag läste på en annan sida att program blev abandonware om det var äldre än -98 det borde ju betyda att man skulle kunna få tag på marathon gratis(!) dom spelen är ju underbara... nån som vet nån adress??

Tror inte program blir abandonware bara för att de är fem år gamla, däremot har Bungie släppt källkoden till Marathon och för ett år sen släpptes Aleph One

Citat:

Skrevs ursprungligen av rot8
jag läste på en annan sida att program blev abandonware om det var äldre än -98 det borde ju betyda att man skulle kunna få tag på marathon gratis(!) dom spelen är ju underbara... nån som vet nån adress??

Det tror jag inte en sekund på. Upphovsrätten gäller betydligt längre än så. Däremot har såpass gamla program knappast något kommersiellt värde, så det är där nånstans som man kan försöka övertyga tillverkaren att släppa ut det som freeware.

Med Marathon är det som sagt inget problem.

1
Bevaka tråden