Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anslutning till internet med 3GS misslyckas?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 09:03

Hej!

Är helt grön på iPhone så ha tålamod med mig:)
Hämtade ut min nya 3GS hos telia igår, testade och surfa via mitt wi-fi nät hemma och det funkade bra men när jag nu skall koppla upp mig via 3g händer ingenting, står bara att jag inte är uppkopplad mot internet. Måste jag lägga in några speciella inställningar från Telia eller skall det aktiveras någonstans?

Tack på förhand!

Jag antar att du aktiverat din telefon i iTunes när du kom hem? Isf borde du fått rätt inställningar skickade till din tel då. Annars kan du gå in i telefonen och kolla under Allmänt-Nätverk. Har du på data-roaming där? Sen ska det stå online.telia.se som APN under Mobilt datanätverk.

Sen, vad har du för dataavtal med telia?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 09:28

Dom aktiverade telefonen i butiken eftersom jag hade ett 2g sim kort tidigare så dom förde över alla mina kontakter till iphonen och bytte till ett 3g sim. Data-roaming var inte aktiverat men jag gjorde det nu, hjälpte dock inte. Vid APN står det online.telia.se.

Jag valde till Mobilsurf Alltid, kan det ta någon dag innan det aktiveras kanske?

Ursprungligen av Docko:

Dom aktiverade telefonen i butiken eftersom jag hade ett 2g sim kort tidigare så dom förde över alla mina kontakter till iphonen och bytte till ett 3g sim. Data-roaming var inte aktiverat men jag gjorde det nu, hjälpte dock inte. Vid APN står det online.telia.se.

Jag valde till Mobilsurf Alltid, kan det ta någon dag innan det aktiveras kanske?

Det skall fungera direkt, något är fel med inställningarna. data-roaming har endast att göra med om man använder andra nät utomlands. Testa och anslut iPhonen till iTunes igen, om det inte fungerar ring kundtjänst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 09:51

Ah, ok, skall testa det när jag kommer hem, tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 10:02

Chattade just med supporten, startade om iphonen, vips så funkade det!

Härligt med enkla fel!

1
Bevaka tråden