Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office och typsnitt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som om vissa typsnitt som installerades i samband med installationen av Office v.X, har ersatt typsnitt som redan fanns installerade. Inte nog med det, men dessa typsnitt ser inte likadana ut som tidigare på skärmen.

Har för mig att jag läst någonstans att Office v.X installerar felaktiga (korrupta?) typnsitt och att man ska kunna hämta hem felfria versioner någonstans (på M$ website)? Stämmer detta?

• Medlem
  • 2002-03-24 19:19
Citat:

Skapades ursprungligen av: Peter Edwardsson:
Det verkar som om vissa typsnitt som installerades i samband med installationen av Office v.X, har ersatt typsnitt som redan fanns installerade. Inte nog med det, men dessa typsnitt ser inte likadana ut som tidigare på skärmen.

Har för mig att jag läst någonstans att Office v.X installerar felaktiga (korrupta?) typnsitt och att man ska kunna hämta hem felfria versioner någonstans (på M$ website)? Stämmer detta?

Vilka typsnitt skulle det handla om? Jag vet att MS har en hel del typsnitt till både Mac och PC i truetypeformat.

Jag vet att det var så i Office 2001 men i v. X har jag inte hört något om. Intressant att få reda på om så är fallet.

Det stämmer... Bla Times byts ut.... även i X, man kan få problem med utskrifter om man har Lexmarkskrivare mm...

Tror att det bl a är Times. Använder även ett email program som heter Nisus Email, som tyvärr har fått det typsnitt som det använder, ändrat efter installationen av Office.

Har tyvärr ingen aning vilket typsnitt det använde och/elelr hur man ändrat typsnittet eller ersätter de av M$ isnstallerade typsnitten med "riktiga" fungerade dito.

Ingen som vet om det finns något ställa att ladda ner fixade typsnitt? Eller någon som vet vilka typsnitt som man ska återinstallera från CD:n?

1
Bevaka tråden