Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgade Mappar/filer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla!
Vi har precis installerat en ny server, och något i protokollen ställer till det så att användare blir nedkopplad när det finns mappar som färgkodats...
Detta är bara en löst baserad teori men inte helt omöjlig.

Det jag undrar då är om någon har någon lite idé om man på något sätt skulle kunna markera allt under en server och ta bort färgkodning på en gång?

Om jag söker på "." så bör jag få upp alla filer under servern... dvs bara en punkt.
Men kan jag på ett enkelt sätt få upp alla mappar-undermappar?

Typ "tree"
A
-b
-- c
---d
---- e
B
-a
--b
---c
----d

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-07 16:06

Vad kör servern för operativ?

Din teori stämmer förstås inte, att mappar är märkta med en färg påverkar förstås inte att man blir nedkopplad. De flesta serverprogramvaror har dock inställningar för hur de skall hantera inaktiva användare. Behålla, eller koppla ner efter x minuter. Långt sannolikare om man säger så.

Så den lösning du efterlyser är alltså ingen lösning, men jag har tidigare publicerat ett script som innehåller en snutt som traverserar en mappstruktur och ett annat som innehåller hur man sätter färgen på en mapp:

Inlägg 5 och framåt:
http://www.99.se/mac-os-x/27469-aendra-innehall-i-100-textfiler-med-olika-filnamn-samtidigt.html

Inlägg 1:
http://www.99.se/applescript/101241-applescript-foer-att-maerka-laenkade-bilder.html

Du kan alltså baka ihop dessa två för att få ett script som traverserar alla mappar i en filstruktur och sätter märkningen på dem till ingenting.

Du kan heller inte få upp alla filer i en filstruktur genom att söka på punkt, alla filer har inte punkt i filnamnet. Sedan var det ju mappar du trodde var problemet och inte filer.

Så börja om igen, beskriv problemet, vilket operativssytem det är på server och klient och vad användaren gör när denne blir nedkopplad och vad det är för typ av nätverk.

1
Bevaka tråden