Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig täckning och tappar nät

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej och tack.

Jag får inte riktigt ihop datumet på mitt kort utifrån grupperingen du beskriver.
Kanske kör Telenor med någon annan sorts indelning.

Vad kan du läsa ut från dessa siffor och gruppering.

438 0600
032225 6

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej

Siffrorna på ett sim-korts baksida visar följande:

Exempel: 89460 xxxx 030110 0xxxxx

De första 5 (89460 i detta fall) Visar på vilken operatör som kortet "Tillhör"
Följande 4 är kontrollsiffror, De därpå följande är vilket datum kortet tillverkades.
I detta fall den 10/11-03 Resterande är även dessa kontrollsiffror.

Detta visar för mig att detta sim-kort är ett Telia sim-kort av en äldre typ.
Alla sim-kort på marknaden har individuella siffror. Det finns inte 2 sim-kort med samma siffror på baksidan.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundserivce

Jag blir fortfarande utkastad vid handover efter 3.1.2.
När är ditt nya kort tillverkat korthoga nu bär vi vet hur är
märkta - tack Anders.
Ska kolla mitt kort så snart jag kan.

Antar att man inte läser av samma information på Telenors simkort som på Telias för jag har inte en enda 09 eller 08 som skulle passa som år....jag har faktiskt absolut ingenting som skulle matcha ett datum.
Så jag vet inte när det är gjort. Men det är nog helt nytt för jag beställde det för någon dag sen.

Tappar oxå kontakt med Tre. Ska byta kortför att se om det fungerar.

Om det är så enkelt att det hänger på ett simkort är det dåligt av Apple/operatören att inte ha bättre kommunikation sinsemellan samt mot kunden.

Det drabbar ju alla i slutänden. Så väl kunden direkt som Apples och operatörens varumärke då de framstår som dåliga och snåla.

Ursprungligen av petterf:

Om det är så enkelt att det hänger på ett simkort är det dåligt av Apple/operatören att inte ha bättre kommunikation sinsemellan samt mot kunden.

Det drabbar ju alla i slutänden. Så väl kunden direkt som Apples och operatörens varumärke då de framstår som dåliga och snåla.

Världen är ju inte perfekt.....

• Medlem
  • Täby
  • 2009-12-04 11:42

Jag har liknande problem med handover mellan 3G och GSM. Använder Tele2 med en upplåst telefon (inte jailbreakad). Simkortet är 1½ år gammalt - kan det ändå vara det som strular?
Där jag bor har jag väldigt svag 3G-täckning men full GSM-täckning - så det är ofta det bryts när jag går emellan rummen. Använder 3.1.2.

Ursprungligen av ceel:

Jag har liknande problem med handover mellan 3G och GSM. Använder Tele2 med en upplåst telefon (inte jailbreakad). Simkortet är 1½ år gammalt - kan det ändå vara det som strular?
Där jag bor har jag väldigt svag 3G-täckning men full GSM-täckning - så det är ofta det bryts när jag går emellan rummen. Använder 3.1.2.

Det har varit mycket problem med mottagning - tappade samtal - tappade nät. Gäller nog dom flesta operatörer. Har själv Telia, och nu äntligen verkar det fungera.
Kolla in på detta forum på MacWorld - så får du nog en del svar av bla. Telia kundtjänst.
iPhone 3GS problem att ringa/ta emot samtal - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Jag har inte haft problem med telefonen sen jag fick nytt simkort. Så för mig var det kortet som strulade.

Bevaka tråden