Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FW 3.1.2 + SBSettings

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-11 13:50

Någon som fått detta att funka?
Jailbreak med blackra1n funkar perfekt men efter installation av SBSettings via Cydia så låser den sig när den ska ladda om springboard, vilket resulterar i att den enda utvägen är en restore.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-11 20:16

här fungerar 3.1.2 och SBS på en 3GS utmärkt . testa home+power

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 09:52

Hmm vafan, den vägrade boota för mig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 09:54

Du hade Mao inga problem vid installationen? Rebootade du mellan blackrain och cydia eller vad var proceduren?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 11:43

hmm, jag bootade inte om efter att ha installerat Cydia vi Blackra1n-ikonen (installera dem var för sig och inte Cydia, Icy och Rock på en gång!). Jag kickade igång Cydia, väntade på att den gör det den gör första gången och sedan startade jag Cydia igen och installerade SBS. Den enda reboot som krävdes var ju den under själva jailbreakandet

Varför installerar folk Icy överhuvudtaget?!!?

Ursprungligen av theplague:

Varför installerar folk Icy överhuvudtaget?!!?

bra jävla fråga

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 12:08

Det är alltid trevligt med "konkurrensutsatt marknad" men jag håller med - ICY skall man hålla på en armlängds avstånd

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 12:23

Fan vad skumt alltså, jag gjorde exakt som du men när den försöker installera SBS låser den sig och home + aktiveringsknappen är enda som hjälper. Därefter vägrar den boota överhuvudtaget och jag fick göra en återställning.

Kom på att mina Iphone faktiskt också ballade ur när jag körde in SBsettings, men det var bara att köra reboot och vänta någon extra minut så fixade det sig och SB var installerat och klart.

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-12 15:12

Kan bero på att Bigboss repository servern har haft problem några veckor nu. Men det kan också vara problem med firmware 3.1.2.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 18:09

ja sedärja

nästa ilands problem är om jag pallar försöka en tredje gång...
körde du home + aktiveringsknapp för att stänga av den och sen väntade nån minut innan du satte igång den?

Jag är mer inne på robo-x inlägg, kan se om det händer någon uppdatering från the big boss.

Ursprungligen av arne123:

ja sedärja

nästa ilands problem är om jag pallar försöka en tredje gång...
körde du home + aktiveringsknapp för att stänga av den och sen väntade nån minut innan du satte igång den?

Jag är mer inne på robo-x inlägg, kan se om det händer någon uppdatering från the big boss.

Jag körde home+sleep tills den dog. väntade en halvsekund, sen satte jag på den igen.

Bör väl också säga att "install-baren" hade hunnit hela vägen... Och att det var där den låste sig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 20:56

Ok tack för info!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-24 17:45

Funkar hur bra som helst tålamod vid reboot är bra o ha, felmeddelande vid installationen av sbsettings, något med att den hittar inte ett visst directory osv osv men efter en reboot så funkar det fin fint ändå!

1
Bevaka tråden