Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missade samtal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Telia med dubbla SIM-kort. Vid flera tillfällen har jag fått höra att jag inte svarar när man ringer till mig. Jag fattade först ingenting eftersom jag vid flera tillfällen suttiti och tittat på telefonen och väntat på samtal där mottagningsförhållandena varit goda.
När min telefon inte går att nå, vilket enligt andra verkar vara rätt ofta när de ringer mig, går samtalen ofta vidare till mitt extrakort som sitter i en bredbandsdongel. Signaler går fram i dongeln varvid folk tror att jag inte svarar innan de kopplas vidare till mitt mobilsvar.
Trots att jag nu flera gånger både själv och via Telias kundtjänst kopplat mitt huvudkort i min iPhone direkt till mobilsvar när den ej går att nås, telnummer för att göra detta är 0673 och därefter mobilnumret utan första nollan i riktnumret (få på Telias kundtjänst känner till detta nummer) verkar detta ändå inte fungera tillfreds.
När jag sist ringde till kundtjänst började den lille jäntan att säga att detta nummer inte fanns vilket hon inte är den första att få lära sig innan samtalet var slut. Dessutom angav hon att tanken med extrakort inte var att användas i dongel utan i en extra mobiltelefon.

Finns det fler där ute som känner igen problemet med missade samtal?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 21:06

Testat i en annan telefon?

Ursprungligen av zappee:

Testat i en annan telefon?

Problemen började när jag hade en SE P1i och har fortsatt med iPhone.
Idag har jag dock bytt ut mitt gamla SIM-kort från 2004 och ska se om det kan hjälpa.

Hej!

Jag heter Peter Wälimaa och arbetar på Telias Kundservice.

Precis som du säger kan man göra en en vidarekoppling direkt till sitt mobilsvar med 0673 för att bryta den automatiska vidarekoppling som normalt ligger mellan huvudnumret och ett extrakort. Exempelvis av den anledning du nämner.

Har du inte kommit till rätta med problemen får du gärna kontakta mig på länken jag skickat som meddelande till dig och fylla i dina uppgifter, så kan jag titta närmare på problemet.

Med vänliga hälsningar
Peter Wälimaa
Telia Kundservice

Senast redigerat 2009-10-13 14:34
1
Bevaka tråden