Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsluta abbonemang utan bindningstid?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tappade min nya iphone 3gs, när jag köpte den så skaffade jag max 25 i 12 månader. Har tänkt köpa en ny nu men vill inte binda upp mig ännu mer, hur gör jag smartast? Ser att the phone house säljer 3gs med max 25 utan bindningstid så kan jag köpa den och avsluta abbonemanget direkt?

Om dom säljer telefon utan bindningstid så ser jag inge svårigheter i att öppna och avsluta det lika snabbt.
Misstänker att du tänker på Telia Mobil Max 25 49:-/mån i 0 mån Nytecknande Pris: 6 125:-.
För att vara på säkra sidan så kontrollrea med säljaren att det inte finns någon snygg klausul som säger att du måste ha abb i x antal månader.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-12 19:32

Det är bästan alltid 3 månaders uppsägningstid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 22:10

Snacka med telia och visa polisanmälan - och kolla om du får köpa en ny subventionerat?

Ursprungligen av Tangen:

Snacka med telia och visa polisanmälan - och kolla om du får köpa en ny subventionerat?

tror du verkligen dom går med på det? dom har väl inget tvång på att ersätta mig? när jag var o fixade nytt simkort så frågade i alla fall teliakillen om jag anmält till försäkringsbolaget vilket jag har, men har bara hemförsäkring vilket inte täckte.

I alla fall så stämmer det bra som acidflash säger, det är den jag funderar på. Antar dock att du menar 32gb versionen för 6000? har för mig att 16 kostade 5000. I alla fall så är ju 3 månaders uppsägningstid ingen biggie då telefonen ändå blir ca 500kr billigare än om jag köper den hos telia med 12 månaders bindningstid.

Ursprungligen av Tangen:

Snacka med telia och visa polisanmälan - och kolla om du får köpa en ny subventionerat?

Fungerar inte, dom behöver ett abonnemang att "slå ut det på", och det saknas ju då hans befintliga redan är bundet.

1
Bevaka tråden