Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5.1 Surround i Powerbook G4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte koppla min powerbook G4 till tvn och surround systemet (logitech Z-5500), jag undrar vad som krävs för att jag ska få ut 5.1 ljud ur min gamla powerbook. Måste jag köpa ett usb ljudkort eller har den inbyggd optisk utgång? Vad finns det för prisvärda ljudkort som är kompatibla med mac och 5.1 ljud?

Det beror på. Du skriver för lite information om din PowerBook. Vissa G4 har optiskt ljud ut, andra inte.

Ursprungligen av Capeman:

Det beror på. Du skriver för lite information om din PowerBook. Vissa G4 har optiskt ljud ut, andra inte.

okej. hur ser jag om den har optisk ut eller inte? det är den sista 12 tummaren som tillverkades. kan G4:an spela upp i full HD? kanske är lika bra att köpa ett media center när man likaså håller på?

Den modellen har inte digitalt ljud ut. PowerBook G4 orkar dessutom inte med 1080p, inte ens 720p vad jag minns. Hade du tänkt ha den som mediacenter mot en HD-TV så är det nog bara att glömma tyvärr. Bättre att satsa på en Mac mini eller liknande.

jag hade inte tänkt lägga ut så mycket pengar just nu, finns det något prisvärt mediacenter i 2000 kronors klassen?

Inget som jag känner till, men det finns säkert någon annan här som gör det. Det finns några strax över 2000,-, t ex Popcorn Hour och TViX, men då är det utan hårddisk.

okej. tack för infon. det blir nog en TVix. jag har en 500g hårddisk liggande, då kommer den till nytta också...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-10-16 13:42

Tänk på att kolla upp om det är SATA eller ATA på hårddisk respektive mediacenter!

1
Bevaka tråden