Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth som försvann.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan allesammans. Jag har en 13"s Macbook, inköpt februari 2009. Mac OS 10.5.8

Tidigare idag fäller jag ihop min dator, beger mig hemåt. Kommer hem, fäller upp, vägrar starta. Innebär att jag startar om den genom powerknappen. När datorn har startat upp så finner jag till min stora förvåning att bluetoothverktygen inte finns i menyraden. Fundersam kikar jag i systeminformationen under bluetooth som säger att det inte finns ngt inbyggd. Allt är borta..

Har någon varit med om liknande problem?

Tacksam för svar.

btw: Vet ngn om det finns en gräns på hur många ggr man kan lämna in datorn för fel som repareras innan de byter ut hela skiten mot nytt? Jag har lämnat in min 3 ggr. Blir fjärde om jag inte kan lösa bluetoothen nu.

Tack på förhand.
Carl

Senast redigerat 2009-10-15 17:17
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-12-06 10:43

Hej, jag råkade ut för i princip samma problem nu på morgonen och kan banne mig inte få i gång den trådlösa musen och jag hittar inte bluetooth. Nya batterier i musen, ser ut att ge signal via gröna kontrollampan. I kontrollpanelen lyser bluet..rött och jag kan få den att starta. Jag har kör reparation och startat om och bluet... finns inte uppe i menyraden. Finns det någon klok som vet var jag dabbat mig? Mvh Per-Erik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-06 23:37

Kontrollpanelen... som i Windows? Förmodar ändå att du kör Mac OS X, vad står det under Bluetooth i Systeminformation (finns i mappen Verktygsprogram). Händer tyvärr att Bluetooth-chip lägger av...

1
Bevaka tråden