Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Steve Jobs trovärdig ?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Är det badwill att han inte uppnår en betydligt högre standard än alla andra tillverkare inom databranschen - även i detta avseende...?!

Hmmm... vadå "standard", det är ju ytterst sällan som deras produkter suger... ja OK, när dom släppte MDD så sköt dom sig allt i foten. Rent generellt så finns det inga andra tillverkare som gör varken bättre eller snyggare datorrelaterade produkter än Apple. Jag tror att vi alla har lite olika bild av vad standard kan innebära, för mig är t.ex "Airport" just "standard" medans OSX inte är "standard". Dom skulle kunna vara en bättre förebild då det gäller att kunna leverera i tid, helt klart skulle dom ha en del att vinna på detta.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-05 00:38

I ärlighetens namn Olle, hade du hellre sett att G5-lanseringen hade skett i höst eller rentav nästa år med betydligt större leveranssäkerhet...???

Jag tror inte det, det är vi "superusers" på Mac som gnäller mest och högst om att det måste komma nåt "nytt" och "banbrytande" omedelbums från Apple. Och sen när det gör det, så är vi dom första att gnälla att vi inte fick prylarna igår...

Jag jämställer SJ uttalande ungefär som jag gör med en politikers (jag litar nog mer på SJ...), hans roll blir ju självklart lite av hallelujagubbe och lite mirakelman som kommer med alla nya fantastiska lösningar. Självklart tar allt tid på sig för att komma, annars vore det väl inte några större bedrifter.

Man kan också se fördröjningen som ett tecken på att man verkligen kvalitetssäkrar produkterna som säljs INNAN dom levereras, att man verkligen kollar av att den lever upp till dom hysteriskt stora förväntningarna. Vi får se när dom kommer.

Personligen tycker jag G5 verkar skitfräck, men jag kan nog vänta på generation 2 när dom flesta barnsjukdomarna arbetats bort och då man får en 2 X 2 Ghz för en spottstyver och inte en halv förmögenhet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
I ärlighetens namn Olle, hade du hellre sett att G5-lanseringen hade skett i höst eller rentav nästa år med betydligt större leveranssäkerhet...???

Jag klagar inte på att NÅGOT lanseras, jag har synpunkter på att leveranserna tenderar att inte hålla tidsmässig. Jag tycker att det är vilseledande att låta massorna tro att det ska vara möjligt att komma över en ny mac i vecka X när dom troligen är fullt medvetna om att tidsramen kommer att spräckas. Då är det ärligare att vara tydlig och säga att leveranserna påbörjas i vecka X men att stora serier först blir aktuellt i vecka Y. Nog tjötat om detta, jag har min uppfattning och acepterar att det finns andra sätt att se på detta.

Olle

Nu postade du nog fel inlägg i fel forum - gissningsvis var detta ett svar på han med AIDS-forkningen i Sydafrika som du svarade på ??? Stod om detta i Aftonbladet.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-05 01:11

Hoppsan! Så kan det gå om man trycker på fel knapp och sen tillbaka ett snäpp för långt, det börjar bli sent, märker jag.

Jag raderade i vilket fall min fadäs snabbt som synden:rolleyes:

Bevaka tråden