I ärlighetens namn Olle, hade du hellre sett att G5-lanseringen hade skett i höst eller rentav nästa år med betydligt större leveranssäkerhet...???
Jag tror inte det, det är vi "superusers" på Mac som gnäller mest och högst om att det måste komma nåt "nytt" och "banbrytande" omedelbums från Apple. Och sen när det gör det, så är vi dom första att gnälla att vi inte fick prylarna igår...
Jag jämställer SJ uttalande ungefär som jag gör med en politikers (jag litar nog mer på SJ...), hans roll blir ju självklart lite av hallelujagubbe och lite mirakelman som kommer med alla nya fantastiska lösningar. Självklart tar allt tid på sig för att komma, annars vore det väl inte några större bedrifter.
Man kan också se fördröjningen som ett tecken på att man verkligen kvalitetssäkrar produkterna som säljs INNAN dom levereras, att man verkligen kollar av att den lever upp till dom hysteriskt stora förväntningarna. Vi får se när dom kommer.
Personligen tycker jag G5 verkar skitfräck, men jag kan nog vänta på generation 2 när dom flesta barnsjukdomarna arbetats bort och då man får en 2 X 2 Ghz för en spottstyver och inte en halv förmögenhet.