Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSx86 - vad blir skillnaden i pengar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är osäker på om jag bryter mot regler för vad som får eller inte får diskutteras nu, skulle det vara så får väl någon admin stänga/släng tråden.

Men jag undrar, för er som vet, vad är skillnaden i pengar på att köpa fetaste macminin eller bygga en hackintosh?
Som jag förstått det är det inte alla moderkort, processorer med mera som klarar att köra OSx86, så någon som har ett hum kan väl ge en ungefärlig siffra på hur mycket pengar man sparar på att bygga sig en egen liten burk istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 17:39

Du sparar några kronor och förlorar en stor bit av apple-upplevelsen.

Tippar på att tråden blir låst.

Mac mini förresten?

Enda sammanhanget jag lekt med tanken på en hackintosh är att bygga en maxad 'mac pro'.

Mac mini är ju relativt billig och så pass sexig i sin formfaktor att tanken inte ens snuddat mig.

Ursprungligen av snigel1:

Du sparar några kronor och förlorar en stor bit av apple-upplevelsen.

Tippar på att tråden blir låst.

Mac mini förresten?

Enda sammanhanget jag lekt med tanken på en hackintosh är att bygga en maxad 'mac pro'.

Mac mini är ju relativt billig och så pass sexig i sin formfaktor att tanken inte ens snuddat mig.

Allt handlar om huruvida jag ska tumma lite på design och få ut lite mer kräm för pengarna. Jag undrar helt enkelt bara hur mycket man "sparar". Upplevelsen lär nog bli densamma, jag ska ju inte sitta å glo på chassit, utan använda OS X =P

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag är osäker på om jag bryter mot regler för vad som får eller inte får diskutteras nu, skulle det vara så får väl någon admin stänga/släng tråden.

Jag tror att du satte huvudet på spiken där. Meka får man gärna göra, men då får man diskutera det på andra forum.

1
Bevaka tråden