Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp med firmware 05.11.07 , går det?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Behöver lite hjälp, jag undrar om man är helt körd om man har firmware 05.11.07, börjar tröttna på att inte lyckas låsa upp skiten...

Omöjligt att svara på.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-26 17:01
Ursprungligen av jontemannen:

Behöver lite hjälp, jag undrar om man är helt körd om man har firmware 05.11.07, börjar tröttna på att inte lyckas låsa upp skiten...

Lysande rubrik.

Körd på vilket sätt?

Jailbreak/Unlock?

Ursprungligen av zappee:

Lysande rubrik.

Körd på vilket sätt?

Jailbreak/Unlock?

Han skriver ju "låsa upp", så det går jag på...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-26 21:10
Ursprungligen av theplague:

Han skriver ju "låsa upp", så det går jag på...

Det vet man ju aldrig, men visst. Då är han körd.

Det var låsa upp jag menade, och med det så verkar det ju vara kört... SURT!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-11-09 19:57

Funkar utmärkt med förslaget över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 17:09

Jag har en ny Telia iPhone 3GS (version 3.1.2 7D11 samt modemfirmware 05.11.07) som är upplåst. Nu vill jag jailbreaka den, men helst med verktyg från dev team. Går det, eller är det bara Geohot-varianten som fungerar?

Ursprungligen av kia2:

Jag har en ny Telia iPhone 3GS (version 3.1.2 7D11 samt modemfirmware 05.11.07) som är upplåst. Nu vill jag jailbreaka den, men helst med verktyg från dev team. Går det, eller är det bara Geohot-varianten som fungerar?

Bara Geohots Blacksn0w.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-11 18:18
Ursprungligen av theplague:

Bara Geohots Blacksn0w.

Ska du jailbreaka är det blackra1n som gäller, inte sn0w!

Eller använda dig av pwnagetool, se iclarified.com för guider.

Ursprungligen av zappee:

Ska du jailbreaka är det blackra1n som gäller, inte sn0w!

Eller använda dig av pwnagetool, se iclarified.com för guider.

Ja, självklart.
Skygglapparna var på då frågan var postad in en tråd som heter "Låsa upp med firmware 05.11.07 , går det?".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 20:25
Ursprungligen av zappee:

Ska du jailbreaka är det blackra1n som gäller, inte sn0w!

Eller använda dig av pwnagetool, se iclarified.com för guider.

Jag hittar inte någon guide för att jailbreaka iphone 3gs med 3.1.2 firmware och 05.11.07 baseband, med pwnagetool på iclarified. Kan du länka?

Ursprungligen av kia2:

Jag hittar inte någon guide för att jailbreaka iphone 3gs med 3.1.2 firmware och 05.11.07 baseband, med pwnagetool på iclarified. Kan du länka?

Du jailbreakar ju inte basebandet så det enda du ska kolla efter är jailbreak för 3.1.2 och 3GS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 19:31

Så pwnagetool fungerar med senaste firmware och baseband?

Blackrain = tethered jailbreak. Men vad innebär det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 22:38

Jag trodde att basbandet hade betydelse. Så då fungerar det att köra Pwnagetool som vanligt då alltså?

Ursprungligen av kia2:

Jag trodde att basbandet hade betydelse. Så då fungerar det att köra Pwnagetool som vanligt då alltså?

Basebandethar betydelse om man ska låsa upp den men du hade ju den redan upplåst.
Från operatör väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 22:58
Ursprungligen av theplague:

Basebandethar betydelse om man ska låsa upp den men du hade ju den redan upplåst.
Från operatör väl?

Precis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 06:55

Jag har dock senaste bootrom iBoot-359.3.2 - men det kanske inte längre har någon betydelse? blackra1n klarar väl av att jailbreaka ändå? Och pwnagetool har väl blivit uppdaterad sedan dess?

Ursprungligen av kia2:

Jag har dock senaste bootrom iBoot-359.3.2 - men det kanske inte längre har någon betydelse? blackra1n klarar väl av att jailbreaka ändå? Och pwnagetool har väl blivit uppdaterad sedan dess?

Såvitt jag vet ja.
Men i guiderna på iclarified(de bästa) står sådant med.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-12 07:44
Ursprungligen av kia2:

Jag har dock senaste bootrom iBoot-359.3.2 - men det kanske inte längre har någon betydelse? blackra1n klarar väl av att jailbreaka ändå? Och pwnagetool har väl blivit uppdaterad sedan dess?

Alltså du får skilja lite på begreppen.

Baseband och bootrom har INGET med jailbreak att göra.

Det spelar endast roll om du ska låsa upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 08:10
Ursprungligen av zappee:

Alltså du får skilja lite på begreppen.

Baseband och bootrom har INGET med jailbreak att göra.

Det spelar endast roll om du ska låsa upp.

Ursäkta om det blev begreppsförvirring. När jag sökte så hittade jag denna nyhet. Men den är ju redan en månad gammal:

Citat:

"Apple Blocks Jailbreak in New iPhone 3GS Units
Apple is now shipping the iPhone 3GS with a new Bootrom that is not vulnerable to the 24kpwn exploit. The iBoot-359.3.2 started to ship last week. MuscleNerd from the iPhone Dev-Team has confirmed that the loss of the 24kpwn exploit would mean a normal jailbreak would be impossible for the time being."

Det var då jag fick intrycket att bootrom hängde ihop med jailbreak. Men det har alltså ingenting med jailbreak att göra?

Edit: Källa http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5560

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 09:55
Ursprungligen av kia2:

Ursäkta om det blev begreppsförvirring. När jag sökte så hittade jag denna nyhet. Men den är ju redan en månad gammal:

Det var då jag fick intrycket att bootrom hängde ihop med jailbreak. Men det har alltså ingenting med jailbreak att göra?

Edit: Källa iClarified - Apple News - Apple Blocks Jailbreak in New iPhone 3GS Units!

Detta är en oerhört förvirrad tråd!

Du har en iPhone 3GS (version 3.1.2 7D11 samt modemfirmware 05.11.07) som är legalt upplåst via Telia (hur nu det är möjligt för jag trodde det bara var via Tre man kunde låsa upp innan 12-månaderskarantänen gått ut)

Vill du jailbreaka din telefon är det Blackra1n som gäller,du verkar dessvärre sitta med iBoot-359.3.2 vilket innebär att det blir en tethered jailbreak. Din iphone måste alltså vara bunden/tjudrad (tethered) till din dator med USB-kabel vid varje omstart.

Föredrar du Dev-Team's lösning så kör du PwnageTool. Med din konfiguration ger detta dock inga direkta fördelar. Skulle du däremot stöta på problem med wifi/gps/youtube (som kommer sig av hacktivering) efter att ha kört Blackra1n kanske det kan vara ett alternativ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 11:24
Ursprungligen av FreddeB:

Detta är en oerhört förvirrad tråd!

Du har en iPhone 3GS (version 3.1.2 7D11 samt modemfirmware 05.11.07) som är legalt upplåst via Telia (hur nu det är möjligt för jag trodde det bara var via Tre man kunde låsa upp innan 12-månaderskarantänen gått ut)

Vill du jailbreaka din telefon är det Blackra1n som gäller,du verkar dessvärre sitta med iBoot-359.3.2 vilket innebär att det blir en tethered jailbreak. Din iphone måste alltså vara bunden/tjudrad (tethered) till din dator med USB-kabel vid varje omstart.

Föredrar du Dev-Team's lösning så kör du PwnageTool. Med din konfiguration ger detta dock inga direkta fördelar. Skulle du däremot stöta på problem med wifi/gps/youtube (som kommer sig av hacktivering) efter att ha kört Blackra1n kanske det kan vara ett alternativ

Nä. Den är inte upplåst. Om jag har sagt det (Uppdaterat: Det har jag tydligen gjort) så ber jag om ursäkt. Jag har precis fått den från Telia. Den är helt ny och aktiverad. Jag kan endast använda den med Telia.

Men du menar alltså det fungerar att jailbreaka med PwnageTool fastän det är iBoot-359.3.2? Jag har sökt som en tokig efter info om detta - men hittar inte någonting. Har du någon källa? Vill ju helst inte ha en tethered lösning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 11:40

ok, du skrev upplåst i din första post och den kan ju inte gärna vara fulupplåst UTAN att vara jailbreakad. Du menade kanske aktiverad med Telia-SIM

Hur som helst, iBoot-359.3.2 gör att du får en tethered jailbreak oavsett vilket JB metod du använder, Purplera1n, Blackra1n, PwnageTool/Redsn0w osv. Ditt enda alternativ är att sälja telefonen och köpa en som är tillverkad tidigare eller vänta på att någon hackar bootromet, ingen ETA på det....

De första 5 siffrorna i serinumret på en 3GS säger dig om telefonen har nytt bootrom eller ej

xxx37 eller lägre betyder att den går att JBa utan att det blir en tethered JB. Står det xxx38 - xxx40 finns det en chans att det går utan att bli tethered. Står det xxx41, xxx42 osv. är den bestyckad med iBoot-359.3.2 vilket innebär tethered

BTW, xxx är "random" siffror och de två följande siffrorna representerar det veckonummer telefonen tillverkades

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-11-21 00:23
Ursprungligen av FreddeB:

ok, du skrev upplåst i din första post och den kan ju inte gärna vara fulupplåst UTAN att vara jailbreakad. Du menade kanske aktiverad med Telia-SIM

Hur som helst, iBoot-359.3.2 gör att du får en tethered jailbreak oavsett vilket JB metod du använder, Purplera1n, Blackra1n, PwnageTool/Redsn0w osv. Ditt enda alternativ är att sälja telefonen och köpa en som är tillverkad tidigare eller vänta på att någon hackar bootromet, ingen ETA på det....

De första 5 siffrorna i serinumret på en 3GS säger dig om telefonen har nytt bootrom eller ej

xxx37 eller lägre betyder att den går att JBa utan att det blir en tethered JB. Står det xxx38 - xxx40 finns det en chans att det går utan att bli tethered. Står det xxx41, xxx42 osv. är den bestyckad med iBoot-359.3.2 vilket innebär tethered

BTW, xxx är "random" siffror och de två följande siffrorna representerar det veckonummer telefonen tillverkades

Så glad att jag importerade min tidigt från italien dock kostade det skjortan men nu har man ju inga problem alls ^^ telefon tillverkad vecka 26 så det var bara att köra blackra så var saken biff

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 12:18

Som omväxling kommer här dock lite förtröstande nyheter för er som lider av att ha telefonen "tjudrad" till datorn

Länken är ej "klickbar" ?

QUOTE=FreddeB;1844607]Som omväxling kommer här dock lite förtröstande nyheter för er som lider av att ha telefonen "tjudrad" till datorn [/QUOTE]

edit...... funkar nu.....

Ursprungligen av tobias.ekholm:

Länken är ej "klickbar" ?

Jo.

.......

Fråga inget, använd endast Blackra1n och sedan Sn0w för att låsa upp din iPhone. Du måste ha WiFi för att kunna låsa upp den!

MVH Emil

Bevaka tråden